V
minulom článku sme si ukázali, ako v prostredí Google Analytics nastavíme zbieranie publík. Dnes si prejdeme už priamo vytváranie publík v systéme. Pustime sa do toho:
- V Google Analytics prejdeme do sekcie „SPRÁVCA“ v ľavom dolnom rohu, screenshot tohto kroku nebudem prikladať, nazvime to „malá skúška šikovnosti“ (ale predsa len doplním maličký hint - „ozubené koliesko“) ????
- Následne v strednom stĺpci „Vlastníctvo“ klikneme na kolónku „Definície publika“
- Ak nemáte záujem vytvárať rozsiahle a podrobné publiká, vytvorte aspoň publikum „Všetci používatelia“. Toto považujem za povinnosť pre každého, kto má na webe nasadený kód Google Analytics.
- Publikum vytvoríme jednoducho: kliknutím na červený button „+ Nové publikum“
- Ak chcete vytvoriť základné publikum všetkých používateľov, jednoducho kliknete na „Všetci používatelia“, nastavíte si trvanie členstva (záleží od Vás, ako dlho sa rozhodnete uchovávať cookies užívateľov, maximum je 540 dní).
- Následne si toto publikum ešte konkrétne nazveme a klikneme na „Ďalší krok“
- Otvorí sa nám možnosť „Ciele publika“ a tu musíme urobiť nasledovné: klikneme na „Pridať ciele“ a keď nám vyskočí kolónka „Google Ads“ a „Analytics“ oboje zaklikneme a dáme „OK“. Klikneme na „Zverejniť“ a nateraz máme hotovo.
Takto by som v skratke opísal vytváranie základného publika, ktoré je Alfa – Omega akéhokoľvek remarketingu na Vašej stránke. Pri základnom publiku však nekončíme a náš záujem by mal byť omnoho rozsiahlejší, keďže tieto „zbrane“ nám Google ponúka celkom zdarma. Ako ste si mohli všimnúť, okrem „Všetkých návštevníkov“ ste mali na výber aj ďalšie kritéria a práve o týchto sa budeme baviť v ďalšom pokračovaní článku.
Vieme si nastaviť publiká užívateľov, ktorí strávili na webe 2 minúty+ a nakoniec nenakúpili, taktiež si vieme nastaviť publikum užívateľov, ktorí síce vstúpili do košíka, ale v niektorom bode vyplnenia objednávky sa zasekli a opustili stránku, vieme si tiež nastaviť sledovanie užívateľov, ktorí sa preklikli na konkrétne podkategórie stránky a tisíce ďalších kritérií, ktoré sa nám pri zobrazovaní reklamy rozhodne zídu. Ale aby som nepredbiehal, toto je odomňa nateraz všetko a viac si povieme nabudúce.