Mať prehľad, čo robí vaša konkurencia je vždy dobrý nápad. Ak máte eshop alebo ponúkate služby online, je veľmi jednoduché mať takýto prehľad. Existuje množstvo stratégií, ako sledovať konkurenciu, ale aj množstvo nástrojov, ktoré vám to uľahčia. Niektoré sú zadarmo, niektoré majú skúšobné obdobie zadarmo a niekedy to chce iba váš čas.
Viete aké Facebook príspevky dáva konkurencia?
Majte prehľad, čo komunikuje na Facebooku váš konkurent. Pozrite sa na zúbok, ktoré posty u neho majú najlepšie interakcie a zamyslite sa, či by aj pre vás nebol tento štýl príspevkov zaujímavý, prípadne, či ho neviete robiť ešte lepšie.
Na sledovanie facebook príspevkov môžete využiť nástroj priamo od Facebooku ( ten je
zadarmo). Nájdete ho na tomto linku:
https://www.facebook.com/ads/library
Zadajte lokalitu a buď iba odvetvie alebo rovno konkrétnu fb stránku. Následne vám vyhodí príspevky, ktoré si môžete ešte filtrovať.
Ja osobne mám najradšej
Kontentino. V časti
Analytics & Reporting nájdete sekciu Competition analysis a vidíte opäť príspevky, ale už rovno aj s reakciami, čo je ešte zaujímavejšie.
Viete na aké kľúčové slová sa sústrediť na svojom webe?
Jeden z mojich najobľúbenejších nástrojov v rámci SEO a špehovania konkurencie je
Ahrefs. Vidím tam na aké slová sa umiestňuje náš web a zároveň vidím aj, s kým súťažím v rámci SEO. Úplne najlepšie je spraviť si vlastnú analýzu a šupnúť si ju do excelu. Niečo veľmi podobné sa volá aj Content Gap Analýza, kde vidíte na aké slová tvorí obsah konkurencia a vy nie. Návod, ako na ňu ponúka aj priamo Ahrefs a nájdete ju
TU.
Výsledok následne vyzerá nejak takto.
Ak by ste chceli pomôcť s takouto analýzou konkurencie, prípadne vytvoriť Content Gap Analýzu v kľude mi napíšte na
Linkedin alebo nás kontaktujte priamo na
našom webe.