Ako najlepšie predať svoj nápad, podať myšlienky či prezentovať kampaň tak, aby sa uchytili a zrealizovali? Kvalitnou prezentáciou dokážete ovplyvniť výsledok vášho meetingu, workshopu či prednášky na konferencii, no predávať sa prezentáciou či už pred klientom alebo pred publikom môže byť občas náročné. Kladenie dôrazu na kvalitu a spracovanie témy sa odrazí v úspechu či neúspechu, ktorý prezentáciou dosiahnete. Ako pripraviť prezentáciu, ktorá si skutočne zaslúži úspech? Na začiatok si vo všeobecnosti predstavme 6 zmyslov pre úspešných profesionálov, ktoré by každá prezentácia mala dodržiavať:
1. Dizajn
Dizajn prezentácie je veľmi dôležitý, keďže vytvára celkový dojem. Vašu prezentáciu môže zatraktívniť, no nezabudnite dbať na jednoduchosť a vyváženosť. Dizajn prezentácie nesmie prekonávať jej obsah, čo môže zapríčiniť odvedenie pozornosti klienta či publika od obsahu. Najlepší dizajn je spravený tak, že ho nikdy nie je vidieť.
2. Príbeh
Vložte do svojho výkladu svoj charakter, osobnosť a skúsenosti formou rozprávania pravdivých príbehov. Podaním pravdivého príbehu do vášho výkladu si pritiahnete pozornosť publika a uvoľníte atmosféru počas prezentácie.
3. Symfónia
Zoberte dva zdanlivo nesúvisiace fakty a vytvorte z nich jednu zrejmú informáciu. Vyjasnením vzťahov, ktoré vaši klienti a publikum predtým nevideli, zjednotíte celú myseľ: logiku, analýzu, syntézu a intuíciu. Výsledok bude taký, že si vaše publikum myšlienku lepšie zapamätá.
4. Empatia
Empatia počas prednášania vašej prezentácie znamená to, že sledujete klienta alebo kolegov, či vám dostatočne rozumejú a či si udržiavate ich pozornosť. Ovplyvňovaním vášho vystupovania podľa reakcií publika sa kvalita vašej prezentácie zvyšuje.
5. Hra
Pridajte do svojej prezentácie vtip alebo humor, ktorým si udržíte ich pozornosť a odľahčíte ich od množstva informácií. Ľudia, ktorí sa dokážu smiať sú kreatívnejší a produktívnejší.
6. Zmysel
Ak prednášate pred klientom, kolegami alebo pred plnou sálou na nejakej konferencii, neustále dbajte na zmysel vašej prezentácie. Aby vaše publikum prijalo to, čo im ponúkate, musí to mať jasný zmysel, ktorý v závere prezentácie zhrniete.
Celá prezentácia sa skladá z troch bodov: prípravy, vypracovania a následného prezentovania. Výborná prezentácia je len polovičkou úspechu. Najdôležitejšia časť je jej prezentovanie, to ako tému podáte a spracujete pred publikom.
Pre čo najlepší výsledok si prečítajte 4 body úspešného prezentovania: 1. Musíte dokonale poznať svoje materiály a vedieť, čo skutočne chcete svojou prezentáciou povedať alebo predať. 2. Stojte v strede vpredu, používajte skutočný každodenný jazyk, ktorý je konverzačný, ale zaujatý. 3. Nenechajte sa vyviesť z miery technickými chybami. Ak vás niečo vyruší, nestrácajte rytmus a pokračujte vo svojej prednáške. 4. Nezabúdajte používať reálne príbehy k znázorneniu vašich tém. Príbehy musia byť relevantné a podporovať poslanie a hlavnú myšlienku.