Počet požívateľov na instagrame neustále stúpa a stáva sa tak stále obľúbenejším kanálom na šírenie vizuálneho obsahu, ale aj populárnejším priestorom pre reklamu. Aj v uplynulom mesiaci nám už tradične Instagram priniesol niekoľko aktualizácií a noviniek, na ktoré sa spolu pozrieme.
Nová nálepka chatu v Instagram Stories.
V tomto roku sme takmer každý mesiac získali pre naše príbehy jednu novú funkciu. V uplynulom mesiaci sme sa zoznámili s novou nálepkou „Chat“. Vďaka nej do svojho príbehu pozvete sledovateľov, aby požiadali o pripojenie k novému skupinovému chatu v sekcii Direct. Táto nálepka je skvelá nielen pre používateľov, ale aj pre menšie značky a predajcov. Môžu vďaka nej osloviť komunitu svojich fanúšikov, ktorí tu môžu komunikovať aj medzi sebou. Jej nevýhodou však je, že účty s veľkým publikom môžu skončiť zaplavené žiadosťami o pridanie do chatu.
Umiestnenia reklamy v sekcii Explore.
Instagram ohlásil umiestnenie reklám v časti Explore. Keď používatelia scrollujú túto časť môžu kliknúť na príspevok a potom listovať v zdroji podobných príspevkov na Instagrame, ktoré algoritmus vyhodnotí ako obsah, ktorý používateľ chce vidieť. Používatelia zvyčajne prehliadajú túto časť, aby objavili nové značky a účty, ktoré chcú sledovať. Časom tu však budete môcť vidieť aj reklamy rovnako ako vo svojom bežnom informačnom kanáli.
Lajky strácajú svoju silu
Už v máji Instagram začal testovať update, vďaka ktorému používatelia nemohli vidieť počet lajkov pod jednotlivými príspevkami iných účtov. Tento update už bol zavedený do ďalších 6 krajín. Likes sa tak stali neviditeľnými pre používateľov v Austrálii, Brazílii, Kanade, Írsku, Taliansku, Japonsku a na Novom Zélande. Instagram chce týmto spôsobom povzbudiť používateľov k tvorbe kvalitnejšieho a interaktivnejšieho obsahu.