Budujte vzťah s klientom. Kvalitná práca nestačí. Keď som začínala myslela som si, že kvalitná práca spraví klienta šťastným. V skutočnosti si najprv musíte s klientom vybudovať vzťah, získať dôveru a zistiť aké má očakávania od spolupráce.
Zadefinujte si s klientom úspech. Častokrát majú klienti nereálne očakávania od komunikácie a ich kampane. Nereálne očakávanie je dôležité klientovi vysvetliť, v opačnom prípade bude kampaň považovať za neúspešnú, napriek skvelým výsledkom.
Vždy sa s klientom dohodnite na stratégii, rozpočte a čase realizácie. Klient má vždy veľa dobrých dôvodov prečo realizácia kampane mala byť už včera. A tak sa častokrát snažíme klientovi vyhovieť s nemožnými termínmi, ktoré spôsobujú že kolegovia sú pod stresom, frustrovaní a výstup nie je taký kvalitný ako by mal byť. Výsledkom je, že aj agentúra aj klient sú s výstupom nespokojní.
Žite klientovou značkou. Dajte si námahu a spoznajte históriu jeho spoločnosti, to ako klient začínal, to akých má zamestnancov, to čo sa o ňom píše a to aké má očakávania od budúcnosti.
Vždy zistite klientove očakávania od spolupráce a zvážte jeho skúsenosti. Ak sa s pripomienkami klienta dostávame do stále väčšej a väčšej priemernosti, je čas zvážiť ukončenie spolupráce.
Ak je majiteľ agentúry zároveň obchodníkom, vie koľko úsilia ho stojí získať klienta. Preto je veľmi dôležité korektná komunikácia, nastavenie klientových očakávaní a rešpektovanie svojich hraníc.