Zatvoriť

MIERA POZORNOSTI: CHCETE OD SVOJEJ STRÁNKY VIAC?

Sú stránky, ktoré predávajú stovky produktov mesačne a sú stránky, ktoré majú horko ťažko pár predajov. Ako naplno využiť potenciál Vašej stránky?

Odpoveďou je miera pozornosti. Čím ju máme nižšiu, tým máme na webe väčšiu konverziu.

Miera pozornosti (tzv. Attention ratio) meria počet činností, ktoré môže urobiť na Vašom webe (resp. podstránke) návštevník oproti tomu, čo by mal robiť na Vašej stránke. Môže toho robiť neúrekom, ale zákazník by mal na Vašom webe robiť len jednu akciu – nakúpiť, nechať Vám svoje údaje, zaregistrovať sa, zavolať Vám alebo vás navštíviť.

Vedeli ste, že ak majú byť marketingové kampane úspešné, potrebujeme merať maximálne 1 cieľ na kampaň. Ak ich máme viac, trieštime pozornosť a silu kampane a v praxi nemáme také výsledky, ako by sme mohli mať, ak sa sústredíme len na 1 cieľ. Platí rovnaký princíp ako sme sa učili na fyzike o sile.

Preto by každá podstránka mala mať len 1 tlačítko vyzývajúce k akcii, tzv. Call to action tlačítko (tzv. CTA tlačítko). Určite sa s týmto tlačítkom na weboch stretli. Ideálne, ak toto tlačítko obsahuje sloveso, nakoľko ostáva podprahovo v našom mozgu a núti náš mozog k akcii. Skúsení marketéri tento poznatok využívajú vo svojich kampaniach.

miera pozornosti _295926350

Naopak, čím viac máme na webe elementov, tým menšia je pravdepodobnosť, že zákazník vykoná konverziu.

Vedeli ste, že len odstránenie navigácie na Vašej stránke zníži mieru pozornosti o 81%?

Ak teda odstránime všetko, čo odvádza pozornosť, zákazník rýchlejšie a s väčšou istotou vykoná pozornosť.

Ak chceme zvýšiť pravdepodobnosť konverzie, odporúčame v rámci jednej podstránky opakovať výzvu k akcii viac krát. Môžeme tak otestovať, ktorý text alebo dizajn funguje najlepšie.

Pamätajte, že akcia, ktorú chceme od zákazníka by mala byť všade rovnaká, len text sa môže meniť. Zmerajte si výsledky na Vašej stránke prostredníctvom Google Analytics (prelink) a Hotjaru.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies