Reklamné zásady Facebooku so všetkými svojimi nuansami môžu byť dosť mätúce, a ak už nejaký čas používate Facebook Ads, určite ste sa so zamietnutou reklamou už stretli. V tomto článku vám pomôžem porozumieť procesu schvaľovania reklamy na Facebooku, a podelím sa s vami aj o:
- Ako dlho trvá, kým Facebook schváli reklamu?
- Čo robiť v prípade, že bola reklama na Facebooku zamietnutá?
- Ako sa odvolať proti zamietnutiu reklamy?
- Obmedzené kategórie
Ako dlho trvá, kým Facebook schváli reklamu?
To závisí hlavne od obsahu vašej reklamy, kategórie vašej firmy a ďalších faktorov. Pri niektorých reklamách to môže trvať 2 až 3 hodiny. Pri ostatných napríklad deň, no pri niektorých, najmä v obmedzených kategóriách, to môže trvať až 2-3 dni.
Je to preto, že proces kontroly reklamy na Facebooku je kombináciou ľudskej sily a strojového učenia. Po kliknutí na tlačidlo “zverejniť” na vašej reklame vstúpi do algoritmickej kontroly, v ktorej počítač vyhľadá základy, ako je pomer obrázka/textu, zakázaný obsah, nesprávnu gramatiku, nefunkčné odkazy a ďalšie. Počas tejto fázy sa niektoré reklamy schvália a zverejnia. Niektoré sa odošlú späť inzerentovi na úpravu. Mnohé však
prechádzajú na manuálny proces kontroly. V procese manuálnej kontroly sa pracovník Facebooku pozrie na reklamu a posúdi obsah z hľadiska kontextu a kvality vášho obsahu. V tomto bode môže byť vaša reklama zverejnená alebo zamietnutá.
Čo robiť v prípade, že bola reklama na Facebooku zamietnutá?
Ak sa Facebook rozhodne, že vašu reklamu zamietne, dostanete upozornenie s odkazom na pravidlá, ktoré ste porušili spolu s (často veľmi neužitočným) odporúčaním, ako reklamu upraviť. Našťastie je väčšina reklám často zamietnutá pre malé detaily, ktoré môžete jednoducho opraviť a znova odoslať na rýchlu kontrolu a schválenie. Odporúčam vám si pozorne prečítať pravidlá, ktoré vaša reklama porušuje a opäť si ju dôkladne skontrolovať. V budúcnosti sa tak ľahšie vyhnete tomuto otravnému procesu.
Ako sa odvolať proti zamietnutiu reklamy?
Ak ste si istí, že je vaša reklama celkom v súlade zo zásadami Facebooku no aj napriek tomu bola zamietnutá,
môžete sa voči zamietnutiu odvolať a požiadať o ďalšiu kontrolu. Ak to chcete urobiť, vyberte reklamu, ktorá bola zamietnutá (žiaľ, môžete vybrať iba jednu naraz) a kliknite na tlačidlo “Upraviť”. V pravej hornej časti obrazovky, hneď nad ukážkou reklamy, by ste mali vidieť možnosť kliknúť na „Požiadať o kontrolu“. Zobrazí sa kontextové okno, v ktorom potvrdíte svoju žiadosť o druhú kontrolu. Dávajte si však pozor na to, že sa proti zamietnutiu reklame môžete odvolať iba raz. Ak vám ju zamietnu opäť, budete musieť vytvoriť novú. Preto si pred týmto krokom vašu reklamu dôkladne skontrolujte.
Obmedzené kategórie
Tieto kategórie inzerovať môžete, ale majú špeciálne požiadavky a
podliehajú rôznym obmedzeniam. Pri týchto kategóriách môžu byť vaše reklame zamietnuté najčastejšie a treba si pri nich dávať väčší pozor. Ide najmä o: alkohol, značkový obsah, zoznamovacie služby, zdravie a medicínu, kryptomeny, online hazardné hry, politiky a sociálne otázky, kozmetické procedúry, financie a poistenie, predplatné.
Pre mnohé z nich budete musieť požiadať o povolenie pomocou konkrétneho formulára a budete pri nich musieť splniť určité požiadavky zo strany Facebooku. Napríklad zobrazenie vašich zmluvných podmienok alebo prelink na vaše zásady ochrany osobných údajov, ktoré musia byť zrozumiteľné a jasné.
Aby som vám tento proces o čosi viac uľahčil prikladám aj
linky na niektoré formuláre:
Rekapitulácia
- Pravidelne kontrolujte váš účet
- Pozorne si prečítajte reklamné zásady na Facebooku
- Skontrolujte text reklamy
- Minimalizujte text v obrázkoch
- Používajte priateľský tón vašich textov
- Dávajte si pozor na správne zacielenie vašej reklamy
- Uistite sa, že je vaša reklama optimalizovaná pre mobilné zariadenia
Dúfam, že vám tento článok bol aspoň trošku užitočný a želám vám veľa úspešne nastavených kampaní a minimum zamietnutých reklám. Nepúšťajte sa zbytočne do boja s trojhlavým drakom a neveďte boj, ktorý nemôžete vyhrať. Ak ste sním už začali a prehrávate, nebojte sa nás
kontaktovať. V SCR Interactive máme Rád PPC rytierov, ktorí tieto boje vedú na dennej báze a radi vám pomôžu vyhrať aj ten váš.