Psychológia online nákupu
Simona nakupuje väčšinu vecí online. Simona si chcela kúpiť dámske pyžamo. Vybrala si 2 pyžamá z neznámeho eshopu, s tým, že ak jej nebudú sedieť, vráti ich. Po pár dňoch prišla Simone domov krásne zabalená krabica s jemným papierom a vo vnútri boli 2 krásne, dámske pyžamá, ktoré dokonalo sedeli. Simona je spokojná s nákupom pyžám, len názov eshopu jej zatiaľ nič nehovorí a pri ďalšom nákupe by si na eshop nespomenula.
Prečo je hromadný mail taký účinný?
Príjemcovia
hromadného mailu Vašu značku/eshop poznajú a už od v minulosti nakúpili. Sú to zákazníci, ktorých chceme premeniť na pravidelných zákazníkov a zákazníkov, ktorí budú šíriť dobré meno značky svojim známym.
Ako newsletter vybuduje železnú klietku okolo zákazníkov?
Pravidelná komunikácia so zákazníkmi Vás oddelí od konkurencie. Keď zákazníci obdržia osobný newsletter z Vašej firmy, dáte im tým najavo, ako veľmi sa o nich staráte a že chcete s nimi zostať v kontakte. Už navždy budú mať Vašu spoločnosť v merku a pri pravidelnej a kvalitnej komunikácii sa stanete top of mind pre Váš segment.
75% nákupných rozhodnutí je založených na vzťahu
Z psychológie predaja vyplýva, že nakupujú od ľudí, ktorých poznajú a majú radi. Rovnako ako vy však? Ak robíte obchod s niekým, koho poznáte, oveľa viac mu dôverujete a neoverujete si cenu tovaru.
Ďalším súvisiacim faktom je, že ťažšie predáte novému zákazníkovi, ako existujúcemu. Z výskumu Harvardskej univerzity vyplýva, že pravdepodobnosť predaja novému zákazníkovi je 1:16, v preklade, musíte osloviť 16 zákazníkov, kým jednému predáte. Pri existujúcich zákazníkoch sa pravdepodobnosť radikálne zvyšuje. Musíte osloviť dvoch zákazníkov, aby ste predal jednému z nich.
Napriek týmto výskumom, veľa podnikateľov trávi neporovnateľne viac času akvizíciou nových klientov a ignoruje existujúcich klientov.
Kedy je vhodné vytvárať hromadný mail?
Hromadný mail oslovuje zákazníka, ktorý od Vás nakúpil a sám vyjadril súhlas, že chce byť informovaný o novinkách alebo sa prihlásil k odberu hromadného mailu. Je to v poslednej štvrtej fáze nákupného procesu, kedy sa o svojho zákazníka staráte a chcete mu ponúknuť pre neho užitočné informácie.
Pravidelné zasielanie hromadných mailov vytvorí okolo Vašich zákazníkov železnú klietku, kedy budú klienti produkty pravidelne nakupovať.