Zatvoriť

AKO VYTVORIŤ HROMADNÝ MAIL, KTORÝ PREDÁVA

Psychológia online nákupu

Simona nakupuje väčšinu vecí online. Simona si chcela kúpiť dámske pyžamo. Vybrala si 2 pyžamá z neznámeho eshopu, s tým, že ak jej nebudú sedieť, vráti ich. Po pár dňoch prišla Simone domov krásne zabalená krabica s jemným papierom a vo vnútri boli 2 krásne, dámske pyžamá, ktoré dokonalo sedeli. Simona je spokojná s nákupom pyžám, len názov eshopu jej zatiaľ nič nehovorí a pri ďalšom nákupe by si na eshop nespomenula. Prečo je hromadný mail taký účinný? Príjemcovia hromadného mailu Vašu značku/eshop poznajú a už od v minulosti nakúpili. Sú to zákazníci, ktorých chceme premeniť na pravidelných zákazníkov a zákazníkov, ktorí budú šíriť dobré meno značky svojim známym. Ako newsletter vybuduje železnú klietku okolo zákazníkov?  Pravidelná komunikácia so zákazníkmi Vás oddelí od konkurencie. Keď zákazníci obdržia osobný newsletter z Vašej firmy, dáte im tým najavo, ako veľmi sa o nich staráte a že chcete s nimi zostať v kontakte. Už navždy budú mať Vašu spoločnosť v merku a pri pravidelnej a kvalitnej komunikácii sa stanete top of mind pre Váš segment. kedy písať hromadný mail 75% nákupných rozhodnutí je založených na vzťahu Z psychológie predaja vyplýva, že nakupujú od ľudí, ktorých poznajú a majú radi. Rovnako ako vy však? Ak robíte obchod s niekým, koho poznáte, oveľa viac mu dôverujete a neoverujete si cenu tovaru. Ďalším súvisiacim faktom je, že ťažšie predáte novému zákazníkovi, ako existujúcemu. Z výskumu Harvardskej univerzity vyplýva, že pravdepodobnosť predaja novému zákazníkovi je 1:16, v preklade, musíte osloviť 16 zákazníkov, kým jednému predáte. Pri existujúcich zákazníkoch sa pravdepodobnosť radikálne zvyšuje. Musíte osloviť dvoch zákazníkov, aby ste predal jednému z nich. Napriek týmto výskumom, veľa podnikateľov trávi neporovnateľne viac času akvizíciou nových klientov a ignoruje existujúcich klientov.

Kedy je vhodné vytvárať hromadný mail?

Hromadný mail oslovuje zákazníka, ktorý od Vás nakúpil a sám vyjadril súhlas, že chce byť informovaný o novinkách alebo sa prihlásil k odberu hromadného mailu. Je to v poslednej štvrtej fáze nákupného procesu, kedy sa o svojho zákazníka staráte a chcete mu ponúknuť pre neho užitočné informácie. Pravidelné zasielanie hromadných mailov vytvorí okolo Vašich zákazníkov železnú klietku, kedy budú klienti produkty pravidelne nakupovať.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies