Koncom roka 2016 tendrovala vodka Amundsen digitálnu agentúru a my sme vyhrali. Okrem sponzorského odkazu, outdoorovej kampane, dlhodobej social media strategy a promovania vodky Amundsen Expedition bolo našou úlohou vytvorenie komunikačného konceptu pre online kampaň. Cieľom bolo zvýšiť spontánnu znalosť značky pre mladých, zdôrazniť jej škandinávsku receptúru a vysokú kvalitu.
Cieľová skupina? Muži vo veku 18 až 25, aktívni, nezávislí. Túžia po výzvach, skúšajú nové veci, chcú byť iní ako ostatní. Radi sú centrom pozornosti a sú vždy pripravení na poriadne zážitky… Nepripomína vám to niekoho?
Prichádzajú youtuberi, ktorí tu ešte neboli
Zavolali sme si dvoch youtuberov, ktorí sú sami cieľovkou a preto sa jej ako najrelevantnejší dokážu prirodzene prihovoriť (a nie, tentoraz to nebol GoGo ani Expl0ited :-)). Stavili sme na tváre, ktoré marketéri nepoznajú, ale naša cieľovka áno:
PPPeter sa stal známy ako Dano Drevo a dotiahol to na víťaza súťaže Bloger roka 2017 v kategórii Video blog. Jeho videá na Youtube preskočili 3 milióny pozretí a pri jeho type humoru vieme, že sa prihovára tým správnym ľuďom.
Jeho parťákom v zbrani sa stal The Bača, ktorý pochádza z Tatier, čo je prakticky Nórsko. Spolu s PPPeterom už vymysleli a zrealizovali jedno z najúspešnejších videí v tomto roku, paródiu na Caseyho Neistata. Na Youtube si Baču pravidelne pozerá takmer 60 000 ľudí.
Nie je výzva challenge ako výzva
Pre oboch sme navrhli seriál videí, v ktorých proti sebe súťažili v plnení rôznych výziev. Nuda? Áno, pokiaľ by sedeli u seba v izbe a jedli škoricu lyžicami. To všetko ste však už videli.
Namiesto toho sa Bača a PPPeter vybrali do Tatier, kde ešte v treskúcej zime kempovali v stanoch a plnili výzvy tak šialené, že si ich na seba mohli vymyslieť len oni sami. Obaja odspievali nórsku hymnu v studenom Hornáde, pokúsili sa dohovoriť nórsky v Poprade, za budget 5 euro piekli rybu a pripravili drink z vodky. Spoločne si prešli ľadovým kvízom, kde za každú zlú odpoveď na nich letelo vedro s vodou a pretekali sa v pravej tatranskej fujavici.
Najdôležitejšie pritom bolo, aby každú výzvu splnili v štýle Nor-way: po svojom, vtipne a originálne… Presne takto:
Z 8 na 550 (subscriberov kanála brandu)
Tieto videá sme po šesť týždňov uverejňovali na Youtube a microsite doitnorway.sk. Na divákoch bolo, aby zahlasovali, ktorý z dvojice si vo svojom videu poradil lepšie. Šesť vyžrebovaných výhercov sme na konci odmenili smartfónom, tabletom a zásobou vodky.
Na microsite www.doitnorway.sk sme od začiatku kampane priviedli vyše 32 000 unikátnych používateľov, ktorí prišli viac ako 44 000-krát.
Na Youtube kanáli Amundsen sme získali vyše 160 000 pozretí. Videá dostali 80 komentárov, 3300 Páči sa mi, naopak iba 85 Nepáči sa mi (fantázia, že?). Počet odberateľov sme zvýšili z 8 na zatiaľ 573. Keďže videá zostávajú na Youtube, ich sledovanosť bude ešte rásť. Spolu s Facebook súťažami ku kampani bol dosah celej komunikácie 168 535 a získali sme spolu 4805 interakcií.
Čo na túto kampaň hovoríte vy?
Napíšte nám alebo si ešte pozrite výzvy, ktoré pre Amundsen vodku zažili PPPeter a The Bača. Všetky ich nájdete v archíve na www.doitnorway.sk/archiv.
Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies
Táto stránka používa cookies
Súbory cookie používané na stránke sú kategorizované a nižšie si môžete prečítať o každej kategórii a povoliť alebo zakázať niektoré alebo všetky z nich. Keď sú zakázané kategórie, ktoré boli predtým povolené, všetky súbory cookie priradené k danej kategórii budú z vášho prehliadača odstránené. Okrem toho môžete vidieť zoznam súborov cookie priradených ku každej kategórii a podrobné informácie súborov cookie. Viac o cookies
Nevyhnutné cookies Niektoré súbory cookie sú potrebné na poskytovanie základných funkcií. Bez týchto súborov cookie nebude webová lokalita správne fungovať a sú predvolene povolené a nemožno ich zakázať.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
wp-wpml_current_language
www.scrinteractive.sk
/
365 days
Nastavenie jazykovej mutácie
_scr_cookies_necessary
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_analytics
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_marketing
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
lightmode
www.scrinteractive.sk
/
1 den
Nastavenie zobrazenia stránky v tmavom/svetlom režime
_GRECAPTCHA
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Tento súbor cookie nastavuje služba Google recaptcha na identifikáciu robotov na ochranu webovej stránky pred škodlivými spamovými útokmi.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhajú zlepšovať našu webovú stránku zhromažďovaním a podávaním správ o jej používaní.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
_ga
.scrinteractive.sk
/
730 dní
Používa ho Google AdSense na pochopenie interakcie používateľa s webovou stránkou generovaním analytických údajov.
_gid
.scrinteractive.sk
/
1 deň
Obsahuje jedinečný identifikátor, ktorý používa služba Google Analytics na určenie, že dva odlišné prístupy patria rovnakému používateľovi v rámci relácií prehliadania.
_gat
.scrinteractive.sk
/
1 hodina
Google analytics identifikátor
_hjFirstSeen
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjIncludedInSessionSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webome.
_hjIncludedInPageviewSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webom.
_hjAbsoluteSessionInProgress
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjSessionUser_
.scrinteractive.sk
/
365 dní
Hotjar session.
_hjSession_
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar session.
Marketingové cookies Marketingové súbory cookie sa používajú na sledovanie návštevníkov na rôznych webových stránkach, aby umožnili vydavateľom zobrazovať relevantné a pútavé reklamy.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
c
t.leady.com
/
16 rokov
Tento súbor cookie je nastavený spoločnosťou Rubicon Project na riadenie synchronizácie identifikácie používateľov a výmeny používateľských údajov medzi rôznymi reklamnými službami.
_fbp
.scrinteractive.sk
/
90 dní
Tento súbor cookie nastavuje spoločnosť Facebook tak, aby zobrazovala reklamy na Facebooku alebo na digitálnej platforme založenej na reklame na Facebooku po návšteve webovej stránky.
fr
.facebook.com
/
90 dní
Facebook nastavuje tento súbor cookie tak, aby používateľom zobrazoval relevantné reklamy sledovaním správania používateľov na webe, na stránkach, ktoré majú Facebook pixel alebo sociálny doplnok Facebooku.