Zatvoriť

Ako Nike vyrástlo vďaka dobrému marketingu?

Ako nike vyrastlo vdaka dobremu marketingu?

 V 80. rokoch bolo Nike malá firma, mali hodnotu 25 mil. USD. V roku 1967 začal Vaccaro organizovať špičkový basketbalový turnaj pre stredoškolákov Dapper Dan Roundball Classic. Najprv to bývala charitatívna akcia. V roku 1977 už si tykal so všetkými koučami a významnými hráčmi.

Vaccaro zavolal do Nike, aby s nimi prebral nápad na nový typ obuvi. To sa síce nepodarilo, Nike neprejavil záujem. Vrcholový manažér firmy Nike Rob Strasser dostal nápad - fascinovali ho Vaccarove známosti a ponúkol mu plat 500 USD mesačne a poslal mu na účet 30 tisíc USD. Cieľom bolo obuť väčšinu basketbalistov do obuvi Nike. Cieľom bolo vyslať jasnú správu spotrebiteľom a fanúšikom. Čo sa aj podarilo.

Vaccaro stoji aj za Nike Air Jordanami. Vacaro si všimol, že v roku 1984 rastie vplyv Michaela Jordana. Veril, že Jordanová charizma môže zohrat v marketingu obrovskú úlohu. Chcel teda okolo Jordana vybudovať celú produktovú líniu. Vaccaro kontaktoval manažérov firmy Nike. Tí vyčlenili 2,5 mil. USD na reklamné kontrakty pre profesionálnych basketbalistov a chceli ich rozdeliť medzi pár mladých hráčov. Vaccaro ich presvedčil, aby všetko investovali do Michaela Jordana.

Cieľom bola unikátna produktová línia. Bol to veľký risk. Ale išli do toho a výsledok poznáme všetci.  

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies