Zatvoriť

Ako na rozšírené konverzie v Google Ads?

google ads

Čo sú rozšírené konverzie?

V princípe nám rozšírené konverzie pomáhajú zlepšiť presnosť sledovania konverzií na základe údajov od zákazníkov ako sú email, telefón alebo adresa, bez toho aby sme obchádzali sprísnené GDPR podmienky, ktoré prišli do platnosti vo februári minulého roku. Tieto informácie sa odosielajú hashované. Vďaka tomu budete schopní lepšie optimalizovať svoje kampane a zachytíte aj konverzie, ktoré by inak zaznamenané neboli.

Ako nastaviť rozšírené konverzie pomocou Google Tag Manageru?

Ako som spomínal vyššie údajov, ktoré môžeme o zákazníkovi zbierať je viacero. My si to ukážeme na maily, ktorý zákazník zadáva pri vypĺňaní formuláru.  K nastaveniu budete potrebovať:
  • Google Ads účet.
  • Google Tag Manager účet.
  • Web z ktorého sa bude konverzná udalosť odosielať.
  • Už vytvorenú konverziu v ADS cez GTM pri ktorej chcete začať merať rozšírené konverzie (v tomto prípade odoslaný formulár).
 
  • Najprv potrebujeme získať hodnotu formulára, ktorá sa odosiela na dátovej vrstve. V mojom prípade sa jedná o formulár Contact Form 7. Ide o najrozšírenejší plugin na formuláre do WordPressu. Táto hodnota však vždy závisí od samotnej implementácie formuláru. Pri vytváraní premennej v GTM zadajte “response.2.value”. Číslo v tomto výraze sa vždy bude líšiť podľa toho na akej pozícii sa hodnota, ktorú chcete merať nachádza vo formulári. V mojom prípade sa email vo formulári nachádza na tretej pozícii, preto číslo 2. Ak by som chcel merať telefónne číslo, zmenil by som číslo vo výraze na 1. Myslite na to, že vždy počítame od 0.
  • Teraz potrebujeme upraviť už vytvorenú značku konverzie (odoslaný formulár).
  • V konfigurácii značky zaškrtnite “Zhromažďovanie údajov poskytnutých používateľmi z vášho webu” a v rozbaľovacom menu nižšie vyberte možnosť “Nová premenná”.
  • Zobrazí sa vám okno s nastavením premennej. Pomenujte si ju, kliknite na manuálne nastavenie a do pola E-mail zadajte premennú, ktorú sme vytvorili v prvom kroku. Takýmto spôsobom viete merať aj telefón a adresu. Odporúčam to nastaviť v tejto jednej premennej.
  • Nezabudnite publikovať všetky zmeny.
 

Nastavenie v Google Ads

V GTM máme všetko nastavené a teraz už len stačí spraviť rýchle nastavenie v účte Google Ads. 
  1. V účte Google Ads prejdite na konverzie a v ľavom paneli kliknite na nastavenia.
  2. Prejdite na záložku rozšírené konverzie a aktivujte ich. Vyberte spôsob nastavenia a správy údajov poskytnutých používateľmi - správca značiek Google.
V nasledujúcich dňoch si odporúčam v nastaveniach konverzie sledovať diagnostiku či vám rozšírené konverzie meria správne. Ak by ste s nastavením potrebovali pomôcť neváhajte nás kontaktovať. 

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies