Ak už máme zozbierané
kvalitné dáta od klientov a zamestnancov, potom ich potrebujete správne vyhodnotiť. Povieme si pár trikov ako na to.
Pri vyhodnocovaní sa stačí venovať parametrom s najvyššou hodnotou, aby sme sa nestratili v množstve dát.
Odporúčame spraviť závery do pekného stĺpcového grafu, koláčového grafu a prehľadnej tabuľky. Pomôže to pri tvorbe odporúčaní.
Ukážeme si to na príklade v oblasti kozmetiky. Pri kozmetike je pre 56% respondentiek najdôležitejším parametrom poctivo vyrobená kozmetika. Preto má zmysel vypichnúť „poctivú výrobu“ v rámci komunikácie značky. Zároveň by zákazníkov presvedčili referencie spokojných klientov, odporúčanie známych a influencerov. Preto rovno vyberieme vhodných influencerov do spolupráce.
Ukážte klientovi, ako vie získané poznatky aplikovať, spravte zo získaných dát záver.
Nám sa osvedčilo pri prieskumoch zvýrazniť a komunikovať dve najvyššie hodnoty. Prípadne spomenúť prepadáky.