Zatvoriť

9 vecí, čo musíte vedieť o digitalizácií vašej firmy

Digitalizacia vasej firmy internetovy marketing
Prečo digitalizovať? Korona donútila mnoho z nás dramaticky prehodnotiť biznis. Aj v našom okolí padali firmy, ktoré neboli online, nerobili internetový marketing a nedokázali sa prispôsobiť situácii. Korona urýchlila našu ochotu spriateliť sa s novými technológiami a internetovým marketingom. Má zmysel budovať vlastné marketingové oddelenie? Áno, ak máte obrat viac ako 1,5 milióna Eur, určite by ste mali mať človeka, ktorý rozumie marketingu a vie kontrolovať všetky marketingové výstupy a reporty z agentúry. Ak máte obrat viac ako 5 miliónov, má pre vás zmysel budovať si vlastný tím marketérov alebo inak vlastnú online marketingovú agentúru. Treba efektívne využívať marketingový rozpočet. Aj Dedoles si interný tím marketérov dovolil až vtedy, keď už bol na viacerých trhoch a má obrat cez 10 miliónov Eur. Dovtedy si vystačíte s outsourcovaním služieb internetového marketingu. Nájdem jedného superčloveka na všetko? Naivita majiteľa, ktorý očakáva, že jeden človek rozumie a vie nastaviť seo optimalizáciu webu, platenú reklamu na web, ešte zvládne aj komunikáciu na sociálnych sieťach, grafiku pre print a online a pripraví aj sezónne kampane je nereálna. Ak chcete mať podpiemerné výstupy smerom k vašim zákazníkom, toto je cesta. Ani doktor neexistuje jeden univerzálny na všetko. V online marketingovej agentúre sa kolegovia špecializujú na každú oblasť, vďaka čomu stíhajú sledovať každodenné novinky vo svojej oblasti. Čo outsourcovať z online marketingovej agentúry a čo si nechať doma? Obsah by ste si mali zabezpečovať sami, nakoľko najlepšie poznáte svoj sortiment. Agentúra môže mať aj 50 klientov a kým spozná hĺbku vášho portfólia, môže to trvať. Tiež optimalizáciu na vašom webe by mal vykonávať váš zamestnanec zároveň, keď tvorí podstránky webu. Šikovná agentúra ho vie rýchlo zaučiť. Správa sociálnych sietí, taká ta denná operatíva môže ostať vo vašich rukách a agentúra skôr vytvára pár imidžových postov. S akými rozpočtami počítať pri agentúre? Potrebujem tisíce Eur? Agentúra by vám mala vyjsť v ústrety aj s menšími rozpočtami, pár 100 Eur mesačne. Máme mnoho klientov, s ktorými sme začínali, keď boli malí alebo mali malé rozpočty a teraz sú už etablované slovenské značky ako Ekoma, Protetika, Aval, JZ, Sorea. Ako rýchlo by som mal vidieť výsledky? Pri reklame na Google uvidíte výsledky na úrovni ziskovosti do 2-3 mesiacoch. Prvý mesiac sa zbierajú dáta, zisťujú sa chyby na webe, pri cenotvorbe. Druhý a tretí mesiac sa optimalizujú kampane. Máme klienta Eshop náradie, pri ktorom rastieme každý mesiac za posledné štyri roky. Samých nás to zaskakuje :) Je to určite aj skvelá práca klienta, ktorý neúnavne pracuje s eshopom. Som začínajúci podnikateľ? Ak si začínajúci podnikateľ a tvoj ročný obrat nie je viac ako 200.000 Eur, môžeš využiť školenia v online marketingu zadarmo. Školenia na vysokej úrovni robia SBA (Slovak biznis agency), INQB (technologický inkubátor), Digital marketing club a iné inštitúcie, kde sa združujú začínajúci podnikatelia a agentúry. Tam viete načerpať know how a inšpiráciu a zistiť, čo je najnutnejšie, aby ste dokázali rýchlo vyrásť. 5 vecí, ktoré si všímať pri výbere agentúry? 1. Odporúčame stretnúť sa s viacerými agentúrami a zistiť, ktorá vám sedí aj ľudsky a hodnotovo, nakoľko s agentúrou budete pracovať niekoľko rokov. 2. Agentúra by vám nemala len pritakávať, ale vás aj upozorniť na úskalia, príp. Chyby na stránke. 3. Agentúra by mala ísť na stretnutie pripravená a disponovať základnými analýzami, ktoré si s vami prejde a na základe ktorých určí stratégiu pre komunikáciu. 4. Ak vám chce agentúra efektívne pomôcť, musí pochopiť váš biznis, pýtať sa do vašej výroby, rozumieť vašej cenotvorbe, maržovosti. 5. Ak je online marketingová agentúra dobrá, nebude sa brániť ani províznemu systému. My tak fungujeme pri viacerých klientoch a urýchľuje to výsledky. Ako si vybrať kvalitnú agentúru? Určite odporúčame akúkoľvek z online marketingových agentúr ADMA (Asociácia digitálnych a marketingových agentúr), kde sa vieme zaručiť za kvalitu všetkých členských agentúr a zároveň vysoký etický rámec, keďže sa pracuje s najcitlivejšími dátami klienta a bez dôvery sa nebudujú veľké veci.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies