Platené vyhľadávanie
Paid Search.
Je mediálny kanál založený na aukcií, ktorý umiestňuje reklamu hore či dole na stránke vo výsledkov vyhľadávania. Tieto reklamy sa líšia a sú vyberané podľa algoritmov vyhľadávača a podľa výsledkov aukcie medzi inzerentmi. Tento algoritmus vyhodnocuje množstvo dátových bodov (viac ako 100), aby našiel najvhodnejšiu sadu reklám. Tie majú byť zobrazené ako odozva na hľadaný výraz, ktorý niekto napísal. Využíva výsledky aukcie, aby určil, kde tie reklamy majú byť umiestnené na stránke výsledkov.
Ak užívateľ klikne na reklamu a ide na stránku inzerenta, inzerentovi je zaúčtovaná suma na základe množstva ponúk v aukcií na dané zobrazenie reklamy. Výsledok aukcie môže ovplyvniť viacero ďalších faktorov, čím vzniká rýchlo sa vyvíjajúci, vysoko komplexný trh, ktorý určuje ceny na webových stránkach v reálnom čase.