Archetyp Objaviteľ
Motto Objaviteľa „Stále naplno a na cestách“.
Objaviteľ sa vydáva na cestu, aby našiel lepší svet sám. V knihách ho môžeme vidieť ako hrdinu, ktorý sa vydáva objavovať nový svet. Počas cesty sa dostáva do pasce, z ktorej sa mu podarí uniknúť.
Archetyp Objaviteľa hovorí o potrebe slobody, dobrodružstva a nezávislosti. Je to typ, ktorý je na ceste. Rád prežíva nové veci a zostáva mimo mainstream. Nie je závislý od ostatných a ich vnímania, nemá rád umiestnenie v klietke. Byť Objaviteľom nie je len o skúmaní fyzického sveta, ale o pocite identity.
Vlastnosti Objaviteľa
- Pri vykonávaní svojich cieľov sú zvedaví, odvážni a vynaliezaví
- Sú inteligentní a analytickí, ale nemusia byť organizovaní
- Pomerne ľahko chápu zložité koncepty a vzorce, sú globalisty, majú nadhľad nad životom
- Chcú prežiť napĺňajúci a autentický život
- Vnímajú nové trendy a chcú ich vyskúšať
- Cenia si slobodu a nemajú radi konflikty
- Majú odvahu vyskúšať veci, na ktoré ostatní odvahu nemajú
Charakteristika Objaviteľa
Cieľ: zažiť lepší, autentickejší život a slobodu
Najväčší strach: uväznenie a vnútorná samota, prispôsobenie sa
Slabosť: bezcieľne putovanie
Talent: autonómia, ambície, úprimnosť k samému sebe, nezávislosť
Hlas značky: otvorený, vynaliezavý, tolerantný
Čo zákazníci cítia: „Nemám žiadne limity“, cítia sa dobrodružne, cítia sa byť nažive, sú fascinovaní, žijú prostredníctvom vás
Marketing Objaviteľa:
Značky: Jeep, Starbucks
Archetyp Objaviteľ je pre vašu značku vhodný, ak:
- Vaša služba či produkt dáva ľuďom pocit slobody, nie je bežná, je určitým spôsobom priekopnícka
- Vaša služba či produkt je robustná a hodí sa pre použitie v prírode, na cestách, či v nebezpečných podmienkach a lokalitách
- Váš výrobok sa dá objednať cez internet
- Vaša služba pomáha ľuďom vyjadriť ich individualitu (móda, nábytok, sebaobjavenie a pod.)
- Hľadáte spôsob, ako svoju značku odlíšiť od úspešného Jedného z nás alebo iných, vám podobných značiek
- Vo vašej spoločnosti panuje objaviteľská firemná kultúra
Predstavitelia: Indiana Jones, Amelia Earhart
Objaviteľ zákazník
Nový zákazník v sebe prebúdza archetyp objaviteľa, zisťuje si množstvo informácií o službe či produkte, zaujíma sa oň hlbšie. Je skeptický k reklame. Je netrpezlivý, ľahko ho odradia aj maličkosti a trpí chronickým nedostatkom času. Ľudia, ktorí žijú objaviteľskými príbehmi, bývajú lojálni k značkám, ktoré som sebou prinášajú archetypálny význam autenticity a slobody (ak teda vôbec chcú byť lojálni).
Objaviteľ oslovuje v zákazníkoch driemajúcu túžbu po slobode, ktorí zatiaľ skôr zo zvyku vyjadrujú túžbu po stabilite, istotách a profesionalite.
Ak cielite na mladších zákazníkov, oni chcú mať slobodu si vyhľadať vás, nechcú, aby ste oslovili vy ich. Tak im to uľahčite (napríklad dobrým SEO a pod.).
Zákazník objaviteľ má rád autenticitu – vo vašom reálnom vzhľade, vo autentickom vzhľade vášho výrobku. Viac ako mainstream a celebrity ho ovplyvňuje virál, priťahujú ho vzdorné ikony a je skeptický k veľkým reklamným kampaniam.