AIDA
AIDA je skratka pre:
Attention - Pozornosť
Interest - Záujem
Desire - Túžba
Action - Akcia
Ide o model vyvolávania pozornosti. Tento pojem je typický predovšetkým pre online marketing. Je to proces rôznej formy komunikácie, ktorá vedie potenciálneho zákazníka, ktorý nepozná vašu značku/produkt k finálnej fáze – ku kúpe a k premene na stáleho zákazníka.
Attention (Pozornosť) – V prvom kroku potenciálneho zákazníka najskôr zaujme napríklad reklama alebo obal.
Interest (Záujem) – Druhá fáza je známe tým, že sa bližšie skúma produkt alebo služba.
Desire (Túžba) – Z druhej fázy prechádzame do fázi túžby. Dôležité je, či potenciálny zákazník patrí do skupiny, ktorá je schopná si daný produkt/službu kúpiť.
Action (Akcia) – Posledná fáza je akcia. Podľa toho, ako dlho trvali predošlé fázy (či sa situácia uskutočnila v obchode pri regáloch alebo išlo o dlhý výber vhodného nábytku do domu) ide o štandardný alebo impulzívny nákup.