Tzv. smart kampaň využíva strojové učenie google a na základe dát, ktoré jej poskytnete automaticky cieli a zobrazuje reklamu. Kampaň je veľmi komplexná, pretože reklamy sa zobrazujú v rôznych sieťach vrátane Vyhľadávacej siete Google, Obsahovej siete Google, služby YouTube a Gmailu.
V tomto krátkom článku vám predstavím pár tipov z vlastných, ale aj skúseností iných, ako zlepšiť výkon týchto kampaní.
Vyhnite sa nerelevantnej návštevnosti
Systém strojového učenia si pri vyhľadávaní nových zákazníkov berie príklad z existujúcich zákazníkov, ale aj celkovo zo všetkých používateľov na webe. Preto je jeden zo spôsobov ako googlu pomôcť pri hľadaní nových zákazníkov, prinášať na web relevantnú návštevnosť.TIP:
- použite kampane vo vyhľadávaní pre zacielenie na ľudí, ktorí majú záujem o váš sortiment. Priame cielenie na kľúčové slová, ktoré hľadajú ľudia vo fáze, keď sú rozhodnutí nakúpiť
- vyhnite sa rôznym mailovým databázam, ktoré nie sú relevantné pre váš segment
Technické nastavenia
Na to, aby sme systém strojového učenia využili naplno, potrebujeme mať vyladené niektoré technické nastavenia. Web resp. eshop musí odosielať do google presné údaje o objednávkach a správaní používateľov.TIP:
- v účte Google Ads si skontrolujte správne posielanie parametrov v časti Nástroje a nastavenia - zdroj publík
Využite možnosť na bezplatnú online analýzu vrátane vašich kampaní v Google.
Používajte viac ako jednu kampaň
Pri väčšom počte produktov odporúčam používať viac smart kampaní v nákupoch. Najmä, ak je sortiment výrazne odlišný. Napríklad elektronika vs. záhradné náradie. Taktiež pozerajte na sezónnosť produktov.TIP:
- rozdelenie podľa výšky marže, napr. produkty, ktoré majú 50 % maržu nepotrebujú takú istú minimálnu návratnosť ako tie s 30 % maržou
- segmentujte podľa predajnosti, napr. kampaň s najlepšie predávajúcimi produktami
Vylepšujte produktový feed
XML feed je váš informačný kanál. Google z neho doslova berie informácie o produktoch a z toho potom tvorí jednotlivé reklamy od obrázku až po popis.TIP:
- skontrolujte názvy produktov tak, aby sa v ňom nenachádzali zbytočné údaje, ktoré sú pre zákazníka nepotrebné, napríklad: parametre ID, EAN a pod.
- naplňte popis produktu vo feede o maximum informácií, máte priestor až na 5000 znakov
- používajte nástroje na úpravu feedu, napr. Mergado