Na začiatku bol Urchin.
Respektíve spoločnosť Quantified Systems (1995), ktorá sa venovala poskytovaním služieb, ako napríklad webhosting a webdizajn. V druhej polovici 90. rokov sa rozhodli naplno sústrediť na Urchin. Nástroj, ktorý dokázal z webu čítať rôzne dáta o návštevnosti a správaní používateľov. V roku 1997 vznikla prvá verzia Urchin a spoločnosť sa premenovala na Urchin Software Corporation.Jedna zaujímavosť navyše. Skratka pre parametre UTM znamená: Urchin Tracking Module
Urchin sa rýchlo stal jedným z najobľúbenejších nástrojov na web analytiku. Potenciál v ňom videla aj spoločnosť Google, ktorá Urchin odkúpila v roku 2005. Neskôr, po pár rokoch vývoja predstavil Google vlastný analytický nástroj, kde boli začlenené aj základné funkcie Urchinu.
Google analytics bol v Nemecku zakázaný
Toto tvrdenie je možno na prvý pohľad trochu prehnané, ale istú dobu to tak naozaj bolo. Hrozili pokuty až do výšky 50 000 EUR pre weby, ktoré budú používať analytics. Nemecké zákony zakazujú spoločnostiam ukladať dáta o používateľoch na servery, ktoré sa nachádzajú v zahraničí.Samozrejme, prišlo k dohode
Predstavitelia Googlu a Nemecka viedli dlhé diskusie o službe Analytics. Prišli s riešením v podobe funkcie maskovania IP adresy ešte pred prenosom dát do USA. Okrem toho, každý, kto chcel používať Google Analytics, musel podpísať so spoločnosťou Google prehlásenie. V ňom bolo ukotvené, že nebudú používať nástroj spôsobom, ktorý je v rozpore s nemeckými zákonmi.
Neskôr zmenil situáciu (k horšiemu) zákon o GDPR. Ale to už všetci poznáme.
Aj Google Analytics má svoje limity
-
- Je dostupný v 40 jazykoch.
-
- Jeden milión je limit pre jeden web v štandardnom bezplatnom analytics v počte zaznamenaných zobrazení stránky (page view).
-
- Môžete vytvoriť 100 Google Analytics účtov a pod každým môže byť 50 vlastníctiev.
-
- Návštevnosť 10 000 000 používateľov mesačne je strop. Ak toto číslo prekročíte, Google vás bude kontaktovať a ponúkať spoplatnenú verziu Google Analytics.