Reálny svet je ilúzia. Známa filmová myšlienka už dávno prerástla do „skutočného sveta“, v ktorom hranice online a offline miznú a spolu s nimi aj jasné vymedzenie reklamnej komunikácie. Budúcnosť online marketingu je „rhizom“, koreň s miliónmi vlákien integrovaný vo všetkých smeroch stretávajúcich sa vo vašom tablete alebo smartfóne. Pre digitálne agentúry je to zas výzva na netradičné a inovatívne riešenia.
1/ QR kód – oslovte zvedavosť ľudí
QR kód je „zhluk kociek“ umiestnený v reálnom priestore, ktorý po naskenovaní vašim smartfónom odhalí skrytý reklamný odkaz. Geniálny nápad, ľudia milujú tajomstvo a sú zvedaví. No sú aj leniví a aj jednoduchá inštalácia ich dokáže od využívania QR kódov odradiť. Umožnite klientom skenovanie QR kódov bez potreby inštalácie rôznych aplikácií, tak ako to vymysleli kreatívci v ADIDAS:
2/ Augmented Reality – rozšírte realitu o váš produkt
Pomocou augmented reality, čiže rozšírenej reality zapojíte užívateľov priamo do akcie. Hravým spôsobom im ponúknete silný zážitok a s ním samozrejme aj plánovaný benefit:
3/ „Ušite realitu“ priamo na mieru spotrebiteľa
Buďte osobný a prineste klientovi presne to, čo naozaj potrebuje. A to vo všetkých smeroch. Kľúčovým slovom je v tomto prípade interaktivita a kľúčovým nástrojom mobilný marketing. Nezabudnite na jednoduchosť, atraktivitu a možnosť zdieľania. Super príkladom je náramok pre bežcov NIKE FUEL BAND, ktorý majiteľa prepojil cez smartfón s počítačom, webom a ostatnými bežcami.
4/ Nechajte ľudí rozprávať váš príbeh
Najlepšia reklama je tá, ktorú šíri sám klient. Odmeňte ho za to a dajte mu pocit výnimočnosti a atraktivity. Okrem silného virálneho aspektu a šírenia medzi spotrebiteľmi podporujete aj vlastný imidž:
5/ Nekomplikujte to
V jednoduchosti je krása a... úspech. Aj tá najlepšia aplikácia môže zlyhať na nepochopení alebo zlej funkcionalite. Identifikujte problém zákazníka a vytvorte jasné, priame a technicky čo najjednoduchšie riešenie. Výborným príkladom je produkt módnej značky C&A Fashion Like: