Archetyp Kúzelník
Mottom archetypu Kúzelník je: „Nič nie je nemožné“.
Tento magický archetyp je definovaný ako nositeľ tajných znalostí. Má silné presvedčenie o svojich schopnostiach a snoch. Kúzelníci nachádzajú riešenia problémov vo vede alebo pomocou nadprirodzených prostriedkov. Bežne ich nájdeme vo fantazijných žánroch, fikcii, umení a vo filmoch.
Vlastnosti Kúzelníka
- Má tendenciu byť vysoko intelektuálni a má silne vyvinutú intuíciu
- Často je vizionárom
- Poskytuje ochranu, vedenie a podporu ostatným postavám v príbehu
- Zvyčajne je veľmi charizmatický
- Verí, že všetko je možné a učí tejto viere aj ostatných
- Je prirodzene zvedavý a vie, ako využiť technológiu vo svoj prospech
- Nedovolí, aby ho ovplyvnili neúspechy. Vie sa poučiť zo svojich chýb a vďaka nim rastie
- Rozumie duchovnému svetu a dokáže ho jednoducho vysvetliť aj ostatným
- Verí aj v nemožné sny
- Je fascinujúci a sofistikovaný
Charakteristika Kúzelníka
- Poskytuje nádej na dosiahnutie výsledkov, ktoré sa zdajú nemožné
- Spája ľudí s ich vnútornou (alebo duchovnou) silou
- Ľudí fascinuje jeho spôsob myslenia a konania, chcú zažiť zmenu
Marketing Kúzelníka
Značky: Apple, Disney, Audi
Archetyp Kúzelník je vhodný pre vašu značku, ak:
- Vaša služba či produkt prináša zmenu, implicitne sľubuje premenu zákazníka
- Služba či produkt pomáha rozšíriť či posilniť vedomie, má duchovnú či psychologickú zložku
- Ide o užívateľsky prívetivú (user friendly) technológiu
- Ide o nový a veľmi moderný produkt
- Cena sa pohybuje sa v strednej až vysokej hladine
Predstavitelia: Oprah, Tony Robbins
Cieľ: snaží sa pochopiť zákony fungovania sveta a vesmíru
Najväčší strach: nepredvídané negatívne následky
Slabosť: stanie sa manipulátorom
Hlas značky: expanzívny, flexibilný, charizmatický
Čo zákazníci cítia: „Chcem to zažiť!“, cítia fascináciu, očarenie, možnosť premeny
Kúzelník zákazník
Kúzelnú esenciu môžeme definovať ako schopnosť ovplyvňovať uvažovanie a tým aj chovanie ľudí. Sila archetypov spočíva práve v tom, že zákazníka pritiahnete, ak je vaše posolstvo v súlade s archetypom, ktorý je v jeho mysli dominantný alebo sa v nej prebúdza.
Dnes sa objavuje skupina zákazníkov, ktorí sú nazývaní „tvorcovia kultúry“. Zdielajú magickú vieru, že sú tvorcami svojho života alebo si pomocou vedomia vytvárajú konkrétnu realitu (to je ich plná skupina, všakže ;)). A pre tento typ zákazníka je nesmierne dôležité kto ste a aké máte hodnoty – považujú to za rovnako dôležité ako kvalitu vášho výrobku či služby. Ak je medzi tým nesúlad, odhalia ho.
Práve preto pri efektívnom marketingu cielenom na kúzelníkov je dôležité mať silnú sebareflexiu, najskôr identifikovať kto ste, čo si ceníte a čo chcete vo svete dosiahnuť.
Nezabúdajte na to, že magického zákazníka motivuje túžba po osobnej premene a šanci zmeniť ľudí, firmu či okolitý svet. Ocenia, keď im ponúknete zážitok premeny. A najväčšie uspokojenie majú, aj im pomôžete zmeniť samých seba.
A napokon, ak cielite na kúzelníkov, nepokúšajte sa ich zaujať šokom alebo kampaňou na hrane. Venujte radšej čas rozvoju svojej identity, ktorá je v súlade s vašou skutočnou snahou o premenu.