Ukážeme si 5 základných krokov, ktoré vám zaručene prinesú okamžitý úspech. Prejdeme si spolu konkrétne kroky a výsledky klienta EXIsport, tak aby bol pre vás celý proces ľahšie uchopiteľný a použiteľný do praxe.
1. Kam sa chceš dostať? Koho chceš predbehnúť?
Musíš mať mapu. Robíme SEO pre EXIsport a focus máme na Sportisimo. Dali sme si za hlavný cieľ zvýšiť organickú návštevnosť o 30% za 3 mes.
Sportisimo je najväčší online konkurent pre EXIsport. Sportisimo (prelink www.sportisimo.sk) má stabilné SEO, ktoré im denne prináša cez 20.000 návštevníkov. SEO sa im dramaticky nemení, nerastie a ani neklesá.
2. Najprv začni s webom
Prvý krok, s ktorým sme začali boli optimalizačné texty na podstránkach hlavných kategórií. V rámci týchto textov chceme pridať vnútorné prelinky na webe. Najlepšie nám performujú eshopy, keď majú 5-6 vnútorných prelinkov na najdôležitejšie kategórie a blogové príspevky. Základné SEO na webe nájdete na článku
rýchla SEO kontrola vášho webu. Zároveň chceme, aby boli texty rôznorodé, obsahovali videá, obrázky, odrážky....Google to veľmi oceňuje.
3. Skontroluj aj Google search console
Google search console je technický nástroj od Googlu, ktorý rýchlo zmapuje váš web a zistí nedostatky. S
Google search console nájdeš tzv. nízko visiace ovocie, ktoré vieš rýchlo pozbierať. Oprav chyby na webe, ak nejaké máš. My sme ich mali celkom dosť a pár úpravami sa ich podarilo šikovným programátorom z
AS Data opraviť.
4. Vytváraj obsah
Pusti sa do pravidelného vytvárania obsahu. Ak by si vytváral každý týždeň 1 článok, bolo by to fantastické. My v EXIsporte vytvárame 8 SEO článkov mesačne. Taký článok by mal mať od 250 - 450 slov a vždy 1 článok by sa mal venovať jednej oblasti alebo jednému kľúčovému slovu. Ak chcete vedieť viac, prečítajte si článok
Ako písať SEO články.
5. Pozri si spätné odkazy konkurenta
Jedna z prvých vecí je získať prehľad o kvalite spätných odkazov od konkurenta. Je viacero nástrojov, nám sa osvedčil
Ahref, ktorý je rýchly prehľadný a pracuje v reálnom čase. Nemusíte čakať pol dňa na výsledky ako pri Collabime. Treba vyskúšať a zistiť, ktorý vám najlepšie vyhovuje.
Ako to pozrieť v Ahref?
Na to slúži Batch anlýza, kde si vieš krásne pozrieť konkurenčné spätné odkazy, kde ty nemáš umiestnené spätné odkazy. Ideálne pozerať spätné odkazy, ktoré sú nedávno pridané. Je väčšia šanca, že si tam tiež budeš môcť umiestniť spätné odkazy.
Klikni si na konkurenta a pozri si spätné odkazy.
Následne už uvidíš konkrétne spätné odkazy konkurenta, ktoré boli pridané nedávno.
Následne do redakcie dokážete napísať a povedať im, že vytvoríte ešte kvalitnejší obsah.
Výsledky
Na EXIsporte sme začali pracovať začiatkom marca 2020. S predchádzajúcou agentúrou sa dostali na návštevnosť cez 11.000 návštevníkov webu. My sme sa za 2 mesiace dostali na návštevnosť cez 15.000 návštevníkov. Zatiaľ sme podrástli len o 27%, ale neprestávame pracovať.
Obsah, ktorý každý mesiac vytvárame, ešte na webe nie je umiestnený kvôli nedostatku času. V najbližších dňoch budeme obsah na vybraté témy z Google search console na web umiestňovať, čo nám tiež pomôže pri vyššej organike.
Cieľ
Do pol roka sa chceme dostať na počet návštevníkov cez 25.000.
Držte nám palce, budeme vás informovať. SEO je beh na dlhú trať, ale určite sa vypláca. Je to vidieť, najmä v dobe krízy, kedy klienti nemajú rozpočet na platené kampane.
Koľko stojí SEO? Aj keď klienti vypli platené kampane, organická návštevnosť ich podržala a priniesla im vytúžený predaj.
Ak by ste chceli
skontrolovať SEO na vašom webe.