Chytľavá reklama so škrečkom
Všetkých nás zasiahla reklama od Dedoles, chytľavá zvučka, na ktorú tancuje ešte aj vaše bábätko. Všetkým nám spríjemnila Korona čas. Veselý škrečok, ktorý svojim ťarbavým tancom vyľúdi úsmev na vašej tvári.
Dedoles otvorene, čo im prinieslo investovanie do značky? Dedoles si robil pred masívnou komunikáciou prieskum značkuy a prišli na to, že 6 z 10 respondentov ich značku nepozná. Preto pred začiatkom kreatívy vsadili na reklamu, ktorá dokáže zasiahnuť všetky cieľové skupiny. Zvieratká fungujú, to nám ukazujú už desaťročia disneyovky. A chytľavé zvučky nie sú tiež na zahodenie. Reklama je výborná a aj to, že sa v nej niekoľko krát opakuje názov značky, práve pre zvýšenie povedomia o značke. Cieľom je prepojiť značku s emóciou veselosti a šťastia. Ak budeš mať naše ponožky, vyčaruješ sebe alebo blízkym úsmev na tvári.
Čo očakával majiteľ Dedoles?
Majiteľ Dedolesu Jaro Chrapko investuje do onlinu slušnú hordu peňazí a kampane majú vcelku pekne vyladené. Ak navštívite eshop, môžete si byť istý, že vás budú chvíľu naháňať remarketingové banery.
Výkonnosť dramatickejšie nevedeli zdvihnúť, keďže online mali vyladený. Preto sa rozhodli ísť aj do TV. Skvelé brandové kampane sú z dielne kreatívnej agentúry
Somebody&Somebody.
Čo sa stalo?
Už v začiatku kampane im stúpol predaj cez 200%.
Čo ak výkonnostné kampane dosiahnu strop?
Máme klienta Exisport, ktorý bol spravovaný niekoľko rokovväčšou agentúrou. Už prvý mesiac, kedy boli spustené kampane sme dokázali zvýšiť tržby o 102%. V poslednom mesiaci, kedy sa už naplno chytajú smart kampane, sme sa dostali na zvýšenie tržieb o 195 %. Sme pri PNO 3%. Áno, performance, ešte ani zďaleka nedosiahol svoj vrchol. Zatiaľ. Ak sa tak stane, určite je vhodné začať si konzistentne budovať brand.
Ide sa čisto po výkonnostných kampaniach, pri Facebooku sa zľahka dotýkame brandu, kedy komunikujeme produkty najmä cez video carrousel – Facebook Slideshow. Tieto mini videá na Facebooku so správnym cielením priniesli nárast konverzií o 241%.
Platené kampane sú z roka na rok drahšie
Nevýhodou výkonnostných kampaní je, že ak sa vypnú, aj predaj ide rapídne dolu. Navyše, čím viac firiem komunikuje online, tým viac platíme za reklamu.
Myslíme si, že so silným brandom by sme dokázali ešte viac. Áno, je pravda, že pri budovaní povedomia o značke odčerpáte časť peňazí, ale budujete si niečo hodnotnejšie a dlhodobejšie. Niečo, čo pretrvá, ak nebudete do brandových kampaní sypať tisíce.
V čase krízy klesne predaj, ale neklesne predaj zvučným značkám.
Určite má zmysel sa venovať brandu, z dlhodobého hľadiska nám to prináša výsledky.
Budovanie značky prináša hodnotu vášmu bzinisu.
Žltým sú zakreslené performance kampane a červeným sú označené dlhodobé aktivity, ktoré podporujú budovanie brandu. Ak žlté vypnete, začínate odznova. Ak vypnete červené, vaša značka má hodnotu a pokračujete tam, kde ste skončili.
Je pravda, že to čo nám neprináša výsledky hneď, máme tendenciu odkladať na neurčito. Tie najhodnotnejšie veci sú tie zadarmo, ktoré vyžadujú len našu chuť a náš čas. Tak čo, kedy začnete pracovať na vašej značke?