- Neefektívne neprežije
Práve krízy sú tu na to, aby sme neefektívne veci odbúrali a ostalo len to, čo má naozaj hodnotu. Takto sa prečistí a ozdraví ekonomika. Aj keď áno, každému z nás to narúša status quo.
- Osekáte náklady na biznis
Ak sa teraz adaptujete, keď kríza pominie, budete mať veľmi ziskový biznis.
Nájom platiť musíte, ľudí platiť musíte, ale aspoň sa zbavte zásob a predajte, čo máte na sklade.
Už aj my sme povypínali všetky neefektívne náklady a nástroje, ktoré nevyužívame.
- Nájdete nové odbytové kanály
V čase Korony všetci čo majú kamenné predajne nech presunú svoje aktivity do online. Treba sa adaptovať na novú situáciu. Už v rádiach hlásia, že ecommerce nenormálne rastie nielen v Taliansku, ale aj u nás. A cítia to aj naši klienti.
Kríza nás učí, ako byť kreatívny a nevzdávať sa. Kamenné predajne môžu fungovať systémom - take away alebo drive in. Klienti zavolajú, povedia čo chcú a zaplatia bezhotovostne.
Tí úspešní sa popasujú s novými podmienkami na trhu.
Restauracie, ktoré najprv boli zavreté už nabehli na tento systém.
Taxiky, ktoré najprv prestali fungovať sa pretransformovali na donášku potravín domov,viď newsletter Liftago.
Koncerty online? Prečo nie. Vaša cieľovka je online a je doma unudená na smrť. Navyše sú aj zvedaví ako je to možné....úspech zaručený.
Vytvorte obmedzený režim, ktorý spĺňa nariadenia vlády.
Predávate autá a vravíte si, že biznis mi skončil. AAA auto zareagovalo ukážkovo. Vyberte si auto online a my vám ho dovezieme. Nakupujte so zľavou.
Myslite out of box.
- Trhový podiel sa v čase krízy výrazne mení
Práve kríza vždy výrazne zatrasie trhom, teraz dokážete ľahko preskočiť konkurenciu. Teraz máte vašu cieľovú skupinu doma a aj podnikatelia (najnedostihnuteľnejšia cieľová skupina) trávia omnoho viac času online. Teraz im dokážete jasne a lacno odkomunikovať dôležité posolstvá.
Hoci stavebníctvo ťažko doručuje sortiment, ľudia sú online a chcú nakupovať aj stavebné veci. V porovnaní s predchádzajúcim rokom čísla výrazne rastú. Skúste sa zamyslieť nad tým ako im doručiť tovar a splniť nariadenia vlády. Metriky rastú takmer o 100%.
V Nemecku už obchody fungujú rovnako obmedzene ako u nás, ale Amazon začal prijímať veľké množstvo nových zamestnancov, lebo cítia, že bude vyšší dopyt po online nakupovaní.
Teraz v čase krízy sa získava náskok. V čase blahobytu je nulová šanca, že preskočíte vašu konkurenciu, ak neprídete s inováciou. V čase krízy sa miešajú karty.
- Ecommerce závratne rastie a zlacnieva
Zvezte sa na vlne, hľadajte, ako by ste dokázali naplniť potreby ľudí v čase krízy. Skúste sa pretransformovať. Zároveň náklady na nákup médií klesajú. Čiže s menším rozpočtom spravíte väčší výkon. Toto sú reálne dáta našich klientov.
Predajca luxusných hodiniek a šperkov musel zavrieť 3 predajne, zareagoval zľavou 20% na eshope a sústredí sa na online, lebo jedine to ho teraz udrží nad vodou.
Predajca športových potrieb online nárast. Objednávky stúpajú v čase Korony o 186%.
Predaj robotov do domácnosti ( vysávače, kosačky, čističe) - porovnanie s minulým rokom. Aj luxusný sortiment sa predáva. Vytvorte v čase obmedzené ponuky a komunikujte so zákazníkmi.
Predaj hobby náradia na CZ trhu objednávky rastú
Predajňa so stavebninami, hoci je eshop u tohto klienta nerozvinutý, ambíciou tohto klienta je posielať zákazníkov do predajne, rozhýbal sa a návštevnosť webu stále rastie.
Predaj počítačových hier mega rastie, lebo teraz viete lacno komunikovať nové tituly na svoju cieľovku.
Sondujte, netreba panikáriť. Treba sa zamyslieť nad situáciou.
Áno, aj takéto maily nám v čase Korony chodia od klientov a pritom sa jedná o oblasť finančného investovania.
Ahoj Simča,
Píšem, lebo chcem takto vyjadriť vďaku a pochvalu Mariánovi. Neviem, čo spravil, ale akoby sa roztrhlo vrece s:
- Novými registráciami
- Prémiovými členmi
- Osobnými konzultáciami
Návštevnosť stránky stúpla o 50%. Normálne rozmýšľam, že ho zastavím, lebo prestávam stíhať Ale bez srandy: Skvelá práca!!! Ďakujem!!!
PS: Toto nie je dôvod, aby ste mi zvýšili ceny
PSS: Mariánovi som už poďakoval osobne, chcel som ale aby si vedela aj Ty
Dúfam, že ste všetci zdraví
Milujem svoju prácu. Toto si určite vraví Marián aj ja :)
- Využívate nové technológie
Nebráňte sa novým technológiám. To, že sa nemáme stretávať, neznamená, že spolu nemôžeme mať kontakt a vidieť sa a zdieľať obrazovky. My využívame
Google hangout alebo
whereby. Platforiem je veľa a výborne to funguje aj pri nových klientoch.
Cez videokonferencie viete byť online aj celý tím a zdieľať si obrazovky.
Myslíte si, že sa budú rušiť konferencie? Omyl, usporiadateľ mi vravel, že konferencia bude prebiehať online, cez ich Facebook kanál. Dnes je všetko možné.
Určite sledujte aj
trendy v komunikácií.
- Tešíte sa z maličkostí
Tešíme sa, keď sa s kolegami počujeme, keď cez videohovor pomôžem novému zákazníkovi, keď sa počujem s rodinou a že sme zdraví.
Aj veľké a stabilné spoločnosti ako Kodak alebo Nokia skrachovali. Práve kríza nás učí myslieť mimo zabehaných koľají a núti nás hľadať to efektívne a prehodnotiť doterajší spôsob fungovania.
Všetkým prajem veľa zdravia a veľa kreativity pri podnikaní. Ak by ste sa chceli
poradiť, sme vám k dispozícii.