Gratulujeme, už máte váš web hotový a teraz chcete zistiť, ako ho bude Google vyhodnocovať. Naučíme vás ako si sami za 5 minút pozriete, ako vidí Google vašu web stránku.SEO kontrola sa delí na dve hlavné časti, celé vám to nezaberie viac ako pár minút.
Tiež vám dáme odporúčania, ako si váš web vyladiť tak, aby ste boli na vaše najdôležitejšie produkty a služby na popredných miestach na Googli a predbehli aj
wikipediu a nemuseli ste platiť za reklamu.
Napríklad my sme na našu najdôležitejšiu službu
ppc reklama sme v organickom vyhľadávaní na
druhom mieste vo vysoko konkurenčnom segmente.
1. SEO kontrola na vašom webe
Najrýchlejšie a hlavne zadarmo si skontrolujete SEO na vašom webe cez plugin
SEO quake, ktorý si nainštalujete do rozšírenia chrómu.
Na tomto videjku nájdete návod na rýchlu inštaláciu pluginu SEO Quake:
[embed]https://www.youtube.com/watch?v=FjnPM4kdmB4[/embed]
My vám pomôžeme s interpretáciou jeho výsledkov. Je to jednoduché a celé vám to zaberie pár minút.
Ak by sa vám videla analýza komplikovaná, do 24 hodín vám ju radi dodáme aj s vysvetlením na váš mail.
Chcem analýzu.
Pri analýze je dobré si zanalyzovať home page, teda úvodnú stránku, stránku kategórie a produktovú stránku. Tie vám dá zrkadlo ako máte zoptimalizovaný celý web.
Spolu si prejdeme jednu vzorovú stránku. SEO on page sa skladá zo 4 hlavných častí. Spolu si prejdeme analýzu pre klienta, ktorú som naposledy robila pre spoločnosť
Vaillant.
A. Meta title a meta description
Meta title (nadpis) a meta
description (popis) sú veľmi dôležité, pretože ich vidí zákazník, keď si googli a na základe atraktívnosti popisu si vyberie vás alebo konkurenciu.
Obr. 2a: SEO kontrola – meta title a meta description
Meta title a descripion (Obr. 2) majú jasne a presne odkomunikovať, čo robíte a narýchlo aj vaše hlavné výhody.
Takto sa stránka zobrazí na Googli
Obr. 2b: SEO kontrola – ako sa váš web zobrazí na Googli
B. Headingy alebo aj štruktúra nadpisov
H1 by mala obsahovať to najdôležitejšie kľúčové slovo. H1 je aj najväčší nadpis na vašej stránke. H1 by na vašom webe mala byť určite len jedna.
H2 a H3 by mali byť menej dôležité nadpisy na vašej stránke, ktoré pomôžu zákazníkovi (a Googlu) s rýchlou orientáciou na vašej stránke, tých už býva viacero na webe.
Obr. 3: SEO kontrola – headingy
C. Obsah na vašom webe
Obsah na vašom webe reprezentujú
obrázky a
videá, ktoré by mali obsahovať kľúčové slová, na ktoré chcete presvedčiť Google, že sa zameriavate. Obrázky by mali byť uložené pod správnym názvom a mali by mať vyplnené aj
Alt tagy. Tieto kľúčové slová by mali byť aj v texte na vašom webe.
Tiež si Google vyhodnocuje aj koľko textu máte na webe oproti kódu cez
text /HTML radio. Pri informačných weboch by mala byť hustota textu okolo 50% a pri eshopoch okolo 20%. Vidíme, že vaillant by mal vytvárať viac obsahu na webe.
Obr. 4: SEO kontrola – obsah na webe
D. Technickejšie zázemie vášho webu
Určite by mal mať váš web
robots.txt, ktoré hovorí Googlebotom, na ktoré stránky môžu a nemôžu ísť.
Sitemapa im pomáha pri orientácii na zložitých a veľkých weboch a portáloch.
Odporúčame pár drobností, ako určiť
jazyk vášho webu, doplniť si
favicon, vložiť si na web
Google Analytics kód. Určite by mal byť web zabezpečený, teda obsahovať
https a obsahovať aj právne náležitosti ako
GDPR.
Responzivita webu a
rýchlosť načítania stránky sú tiež dôležitými parametrami, ktoré Google zvažuje keď vášmu webu priraďuje organickú pozíciu. Viac sa dočítate v
našom článku.
Obr. 5: SEO kontrola – technickejšie zázemie vášho webu
Ak by sa vám videla analýza komplikovaná, do 24 hodín vám ju radi dodáme na váš mail.
Chcem analýzu.
2. SEO kontrola mimo vašej stránky
Google nevie ako inak priradiť vášmu webu hodnotu a tak zisťuje aké iné stránky na váš web odkazujú.
Google vyhodnocuje kvalitu takejto pavučiny
spätných odkazov na váš web a na základe toho mu priraďuje
dôveryhodnosť.
Najrýchlejšie si zistíte dôveryhodnosť vášho webu cez platený nástroj
majestic, pričom jednu analýzu denne máte bezplatne. Do voľného okna si len vpíšete názov vašej domény a hneď veľa toho si vyberiete možnosť URL, ak chcete zistiť ako na tom je táto konkrétna podstránka. Ak chcete zistiť ako je na tom celý web, tak kliknete na prvú možnosť root domain, teda koreňová doména.
Naša hlavná podstránka má dôveryhodnosť 27. Tá by pri kvalitných weboch mala začínať od 25.
Obr. 6: SEO kontrola – spätné odkazy URL
Ak chcete zistiť, ako je na tom komplexne celý web, tak na nás odkazuje 58 domén a cez 3600 spätných odkazov.
Obr. 7: SEO kontrola – spätné odkazy koreňová doména
Nezúfajte, ak máte nízku dôveryhodnosť vášho webu, spätné odkazy sa dajú kúpiť. Pred kúpou spätného odkazu si ale vždy overte jeho kvalitu cez majestic.
Ak nakupujete spätný odkaz, jeho dôveryhodnosť by mala byť väčšia ako 25 a zároveň väčšia ako dôveryhodnosť vášho webu. Kvalitná agentúra vám vie sprostredkovať nákup spätných odkazov na tých najkvalitnejších a načítanejších portáloch na Slovensku ako sú Topky, Zoznam...
Pre ukážku ako vyzerá hodnota spätného odkazu z topky.sk
Obr. 8: SEO kontrola – spätné odkazy topky
Vždy je dobré si vykonať aj
technickú SEO kontrolu, tú ale zvládne len skúsený programátor, ktorý rozumie kódom.
Želáme vám rýchle
obsadenie popredných pozícií na Googli pre vaše kľúčové produkty a služby. Tí na popredných miestach pohlcujú takmer celú návštevnosť. Ak by ste sa chceli poradiť, sme vám s radosťou k dispozícií.
Ak by sa vám videla analýza komplikovaná, do 24 hodín vám ju radi pripravíme a zašleme na váš mail.
Chcem analýzu