Na Google Play je v súčasnosti v ponuke viac ako
2,8 milióna aplikácií. Vyše 1,5 milióna z nich, však nezískalo ani len jediné hodnotenie. Znamená to, že tieto aplikácie sú pre používateľa prakticky neviditeľné. Bez adekvátneho marketing boli prostriedky a úsilie vynaložené na ich vývoj zbytočné.
"If a tree falls in a forest and no one is around to hear it, does it make a sound?"
Aplikácie s výnimočnou myšlienkou tak môžu zostať navždy nepovšimnuté.
Propagácia mobilných aplikácií cez
Google Ads, Facebook alebo
Instagram je zvyčajne najlepšou voľbou. Reklama na aplikácie je v mnohých ohľadoch unikátna a odlišuje sa od platenej reklamy, ktorú robíme denne pre
weby alebo e-shopy. Špecifík a výziev je hneď niekoľko.
Vzácne informácie
Je podstatne ťažšie získať hodnoverné a overené informácie o propagácií aplikácie.
Google Tag Manager je pomerne komplexný nástroj, ktorý pri online marketingu pre weby využívame takmer denne. V prípade komplikácií je internet plný kvalitných návodov ako daný problém odstrániť.
Pri reklame na aplikácie sa riešenia nedopátrate ani na tretej stránke vyhľadávania. Fóra sú nemé a tí čo niečo vedia držia svoje karty bližšie pri hrudi. Poznatky sú tak získavané ťažšie a pracnejšie.
Meranie konverzných cieľov v aplikáciách
Kľúčom pri optimalizácií akejkoľvek online reklamy je schopnosť merať dosiahnuté konverzné ciele. Náklady na konverziu a spojené metriky nám následne umožňujú vyhodnotiť, ktorá kampaň funguje a ktorá nie.
Pri štandardnej reklame pre e-shop potrebujeme len aby majiteľ webu zapracoval
GTM kód do svojho webu. Zaberie mu to len chvíľu (zvyšok práce je na nás) a umožní nám to sledovať všetky potrebné konverzie.
Meranie konverzií v aplikácií (inštalácia, nákup..) si vyžaduje užšiu a náročnejšiu spoluprácu medzi vývojárom a tvorcom reklamných kampaní.
Aby bolo možné vytvoriť efektívnu marketingovú kampaň pre aplikáciu, do jej zdrojového kódu je nutné zapracovať kódy sledovania konverzií a analytiky. Či už je to
Firebase, Facebook SDK, Kochava alebo
AppsFlyer. Nutne tým rastie komplexita, potreba testovania a následne aj dĺžka vývoja aplikácie
K našim konverzným cieľom sa pri aplikáciách vieme dopracovať viacerými spôsobmi. Ktorý z nich je však najlepší? Ktorý je najpresnejší, najlacnejší a ktorý sa bude najľahšie implementovať v reklamných účtoch a v danej aplikácií?
Rozhodovací proces je okorenený nedostatkom hodnoverných informácií, ktoré sme spomenuli ako prvé.
Reklamné kampane pre aplikácie kladú väčší dôraz na umelú inteligenciu
Google Ads sa však v tomto smere spolieha na strojové učenie ďaleko viac. Ak je naším cieľom sťahovanie aplikácie, nie je nutné vytvárať množstvo rozmanitých kampaní. Google sám rozhodne akú kombináciu nahratých materiálov zobrazí.
Strojové učenie a umelá inteligencia tiež rozhodnú o umiestnení a konečnej podobe danej reklamy.
Facebook umožňuje mnohonásobne viac možností zacielenia a ďaleko širšie spektrum práce s publikami a umiestneniami. To nám poskytuje viacero taktických možností, pričom umelú inteligenciu môžeme stále využiť na
nájdenie relevantného zákazníka v zvolenom publiku
Platená reklama na aplikácie
Už pred začatím vývoja akejkoľvek mobilnej aplikácie je nutné zvážiť aj to, ako ju odprezentovať čo najširšiemu publiku.
Platená online reklama predstavuje spôsob ako to docieliť efektívne, rýchlo a presne. Tento kanál zároveň umožňuje presne vyhodnotiť, čo funguje a na čo sa zamerať.
Aplikácia tak vďaka online reklame nenájde svoje miesto na trhu, ale si ho vytvorí a vezme.