Zatvoriť

Google shopping konečne aj na Slovensku

Na slovensko prichádza jedna z najhorúcejších noviniek v oblasti online marketingu. Dlho očakávané Google nákupy sú konečne tu. Čo to vlastne Google shopping je? Zjednodušene by sa dalo povedať, že Google vám priamo vo výsledkoch vyhľadávania zobrazí produkty s ich cenou a obrázkom, prípadne aj hodnotením. Kliknutie na obrázok prenesie návštevníka priamo na daný produkt do e-shopu. Google bude tak povediac porovnávať produkty inzerentov, ktorí si za to budú ochotní zaplatiť. Načo je to dobré ? Inzerent získava možnosť priamo ukázať produkt človeku, ktorý má reálny záujem o kúpu -  hľadá daný produkt, nie ďalšie informácie alebo návody. Zo zahraničných trhov vieme, že reklamy v nákupoch fungujú veľmi dobre. Keďže zákazník produkt vidí predtým ako naň klikne, táto reklama prináša výrazne vyšší konverzný pomer. Aké sú hlavné výhody ?
  • Veľmi presné cielenie - konkrétny produkt sa zobrazí človeku, ktorý ho pravdepodobne chce kúpiť.
  • Ešte pred kliknutím zákazník vidí produkt, cenu, ale aj hodnotenie.
  • Na reklamu klikne (a vy platíte len vtedy), keď sa mu ponuka a produkt pozdávajú.
  • Súbor týchto faktorov vedie k výrazne nižšej cene za konverziu v porovnaní s inými formami online reklamy.
Aké sú nevýhody?
  • Ak váš produkt nemá jednoznačný identifikátor (EAN, SKU, GTIN alebo ISBN), párovanie produktov nemusí fungovať. Do tejto kategórie spadajú napríklad ručne zhotovené výrobky.
  • Aj keď sú referencie zo zahraničných trhov veľmi pozitívne, každý trh je iný. Nedá sa ešte s istotou povedať ako príjme túto novinku slovenský spotrebiteľ.
  • Cena je priamo viditeľná v porovnávaní s vašou konkurenciou. To môže viesť k boju o nízku cenu, ktorý nemusí vyhovovať každému podnikaniu.
To ako sa reklamy v nákupoch osvedčia na Slovensku ukáže len čas. My sa však veľmi tešíme na všetky možnosti, ktoré táto novinka prinesie.

Daľšie články

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies