Úlohou popisu produktu je objasniť prečo stojí za
kúpu. Zákazníkovi poskytne dôležité informácie o vlastnostiach a výhodách
produktu a presvedčí ho, aby dokončil objednávku.
Podnikatelia aj marketingoví experti často padnú
do pasce jednoduchého a monotónneho opisovania produktu. To je chyba. Popis
produktu čítajú reálni ľudia. Nemá slúžiť ako suchá zásobáreň informácií.
V tomto článku sa pozrieme na 9 spôsobov ako
presvedčiť návštevníka vášho webu ku kúpe vášho produktu.
1. Vyhnite sa “no jasné” frázam
Keď nám v popise produktu dôjdu slová, často sa
uchýlime k frázam typu: výborná kvalita. A presne to je no jasné fráza. V
momente keď si to zákazník prečíta, pomyslí si: no jasné, to hovorí každý….
Ešte nikto neopisoval svoj produkt ako priemerný alebo nekvalitný. V momente
keď túto frázu použijeme, stávame sa menej presvedčivými. Musíme sa preto
snažiť byť čo najviac špecifickí. Kvalitu môžeme napríklad popísať technickými
detailami a doplniť ich o praktické výhody.
2. Zamerajte sa na typického
zákazníka
Ak píšete popis produktu pre široký dav, popis sa
stane nevýrazným a dopadne to tak, že nakoniec neosloví nikoho. Najlepšie
produktové popisy oslovujú zákazníka priamo a veľmi osobne. Dobrý popis
pripomína konverzáciu, akú by ste mali s vaším ideálnym zákazníkom v predajni.
Používajte preto v popise formu prejavu akú má váš typický zákazník. Zamyslite
sa nad tým, aké slová miluje a aké neznáša. Skúste tiež použiť humor, ktorý mu
je blízky a dokáže ho rozosmiať.
3.Očarte ho výhodami
Predajcovia sa v popisoch často rozplývajú nad
vlastnosťami ich produktov. Potenciálneho zákazníka však až tak nezaujímajú
nudné špecifikácie. Zaujíma ho skôr, aké výhody mu produkt prinesie. Povedzte
preto zákazníkovi, ako mu váš produkt zlepší život. Pokúste sa spojiť vlastnosť
produktu s konkrétnou výhodou pre zákazníka.
4.Obhájte superlatíva
Použitie superlatív pôsobí neúprimne pokiaľ ich
nedokážeme obhájiť. Každé takéto slovo musí byť preto v texte presvedčivo
dokázané. Ak to nedokážeme, text by mal byť miernejší a namiesto toho môžeme
použiť svedectvo zákazníka, ktorý superlatíva použil.
5.Zapôsobte na predstavivosť
Pri online nakupovaní nemôže váš zákazník produkt
cítiť vlastnými rukami. Kvalitné fotografie, videá alebo aj 3D modely veľmi
pomôžu. Existuje však účinný trik v popise produktu, ktorý môžete použiť.
Vyzvite zákazníka k tomu, aby si predstavil situáciu s produktom a pocit s tým
spojený.
6.Použite mini príbehy
Použitie mini príbehu v popise produktu znižuje
logické bariériéry pre naše presvedčovacie techniky. Inými slovami,
potencionálny zákazník na chvíľu zabudne, že sa mu niečo snažíme predať. Môžeme
povedať príbeh o tom, ako produkt vznikol, alebo aké prekážky sme museli
prekonať, kým sme ho dostali na trh.
7.Urobte popis skenovateľný
Dizajn popisu by mal návštevníka povzbudiť k
tomu, aby si ho prečítal. Znamená to, že by sme mali používať nadpisy a zvýrazniť
hlavné body popisu. Hlavne však musíme
použiť ľahko čitateľný font.
8.Využite spoločenský dôkaz
Väčšina zákazníkov si vyberie produkt s väčším
počtom pozitívnych hodnotení. Existujú však aj spôsoby, ako prepašovať tento
významný predajný element aj do popisu. V texte tak môžete použiť svedectvo
zákazníka alebo autority v odbore, pokiaľ je to možné aj s fotkou. Rovnako
môžete využiť aj rôzne ocenenia.
9.Vyhnite sa opakovaniu
Nikdy nepoužívajte duplicitne popisy k produktom,
pokiaľ to nie je absolútne nevyhnutné (technické špecifikácie). Aj takýto text
však odlíšte aspoň maličkosťami.Veľmi to oceania vaši návštevníci ale aj
algoritmus google.
Presvedčivý popis produktu vám vždy vráti čas a
prostriedky, ktoré ste doň vložili. Podeľte sa o svoje vedomosti ohľadom
produktu. Rozprávajte príbehy a nevynechajte žiaden detail. Snažte sa pritom
nebyť nudný a upútajte vášho návštevníka zvodným popisom. Nezabudnite pritom
písať s vášňou. Je nákazlivá.
Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies
Táto stránka používa cookies
Súbory cookie používané na stránke sú kategorizované a nižšie si môžete prečítať o každej kategórii a povoliť alebo zakázať niektoré alebo všetky z nich. Keď sú zakázané kategórie, ktoré boli predtým povolené, všetky súbory cookie priradené k danej kategórii budú z vášho prehliadača odstránené. Okrem toho môžete vidieť zoznam súborov cookie priradených ku každej kategórii a podrobné informácie súborov cookie. Viac o cookies
Nevyhnutné cookies Niektoré súbory cookie sú potrebné na poskytovanie základných funkcií. Bez týchto súborov cookie nebude webová lokalita správne fungovať a sú predvolene povolené a nemožno ich zakázať.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
wp-wpml_current_language
www.scrinteractive.sk
/
365 days
Nastavenie jazykovej mutácie
_scr_cookies_necessary
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_analytics
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
_scr_cookies_marketing
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Systémové nastavovacie cookies
lightmode
www.scrinteractive.sk
/
1 den
Nastavenie zobrazenia stránky v tmavom/svetlom režime
_GRECAPTCHA
www.scrinteractive.sk
/
365 dní
Tento súbor cookie nastavuje služba Google recaptcha na identifikáciu robotov na ochranu webovej stránky pred škodlivými spamovými útokmi.
Analytické cookies Analytické cookies nám pomáhajú zlepšovať našu webovú stránku zhromažďovaním a podávaním správ o jej používaní.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
_ga
.scrinteractive.sk
/
730 dní
Používa ho Google AdSense na pochopenie interakcie používateľa s webovou stránkou generovaním analytických údajov.
_gid
.scrinteractive.sk
/
1 deň
Obsahuje jedinečný identifikátor, ktorý používa služba Google Analytics na určenie, že dva odlišné prístupy patria rovnakému používateľovi v rámci relácií prehliadania.
_gat
.scrinteractive.sk
/
1 hodina
Google analytics identifikátor
_hjFirstSeen
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjIncludedInSessionSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webome.
_hjIncludedInPageviewSample
.scrinteractive.sk
/
2 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie, aby zistil, či je používateľ zahrnutý do vzorkovania údajov definovaných webom.
_hjAbsoluteSessionInProgress
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar nastavuje tento súbor cookie na identifikáciu prvej relácie nového používateľa. Ukladá hodnotu true/false , čo naznačuje, či to bolo prvýkrát, čo Hotjar videl tohto používateľa.
_hjSessionUser_
.scrinteractive.sk
/
365 dní
Hotjar session.
_hjSession_
.scrinteractive.sk
/
30 min
Hotjar session.
Marketingové cookies Marketingové súbory cookie sa používajú na sledovanie návštevníkov na rôznych webových stránkach, aby umožnili vydavateľom zobrazovať relevantné a pútavé reklamy.
Meno
Hostname
Cesta
Expirácia
c
t.leady.com
/
16 rokov
Tento súbor cookie je nastavený spoločnosťou Rubicon Project na riadenie synchronizácie identifikácie používateľov a výmeny používateľských údajov medzi rôznymi reklamnými službami.
_fbp
.scrinteractive.sk
/
90 dní
Tento súbor cookie nastavuje spoločnosť Facebook tak, aby zobrazovala reklamy na Facebooku alebo na digitálnej platforme založenej na reklame na Facebooku po návšteve webovej stránky.
fr
.facebook.com
/
90 dní
Facebook nastavuje tento súbor cookie tak, aby používateľom zobrazoval relevantné reklamy sledovaním správania používateľov na webe, na stránkach, ktoré majú Facebook pixel alebo sociálny doplnok Facebooku.