Sociálne siete napredovali počas uplynulého obdobia rýchlosťou svetla a v roku 2019 tomu nebude inak. Nasledujúci rok sa bude niesť v znamení technických inovácií a nových aktualizácií. Dnešné online publikum sa chce zapojiť, spolupracovať a spoluvytvárať. Môžeme sa tak tešiť na vylepšené online nakupovanie, customer service a stále rastúcim trendom bude aj virtuálna realita.
Prinášame niekoľko horúcich trendov, ktoré potrebujete vedieť, aby ste rok 2019 v oblasti sociálnych sietí odštartovali úspešne.
Čo teda môžeme očakávať?
Platené reklamy v Insta stories
Platené reklamy v Insta Stories nebudú časovo obmedzené. Vďaka funkcii Story Highlights majú stories dlhšiu pôsobnosť než klasických 24hod. Príbehy si tak jednoducho uložíte na profil, kde si ich fanúšikovia môžu prezerať. Môžete tak pre fanúšikov archivovať všetky zdieľané zaujímavosti, ktoré si je možné roztriediť podľa kategórií. Navyše v sotries stále pribúdajú aj nové možnosti úprav filtrami, možnosti pridávania ankiet, odpočítavania alebo pridanie gif, ktoré zefektívnia pridávaný obsah.
Vďaka Instagram Stories Archive sa vaše stories po expirácií automaticky ukladajú do archívu, kde sa k ním môžete jednoducho dostať a zvýrazniť tak aj príbehy, ktoré ste s fanúšikmi zdieľali už pred časom.
Rozšírená realita
Augmented reality bude stále viac využívaná aj ako nástroj pri nakupovaní a pre získanie väčšej miery konverzií. AR dopĺňa reálny obraz o ďalšie objekty alebo text viditeľný len prostredníctvom vášho zariadenia.
Facebook už testuje reklamy využívajúce rozšírenú realitu. Tie budú obsahovať cta button, ktorý vás presunie do rozšírenej reality, kde si produkt budete môcť priamo vyskúšať a zakúpiť.
Rozšírenú realitu sme si mohli zatiaľ vyskúšať prostredníctvom tvárových filtrov, hry Pokémon GO alebo vo forme sofistikovaného nákupného poradcu v podobe aplikácie
Ikea Places, kde ste si okrem prelistovania katalógu jednoducho vybrali položku a otestovali ste, ako zapadne do interiéru.
Posilnenie pozície visual-first mentality
Tento trend sme mohli sledovať už behom roku 2018, no rok 2019 bude silne vizuálne založený. Súvisí s tým nárast vplyvu sociálnych sietí založených na vizuálnom obsahu, ako Pinterest a Instagram.
Nárast úspešnosti tohto obsahu dokazujú aj
marketingové štatistiky, ktoré sledovali vplyv, ktorý má vizuálny obsah na dosah, angažovanosť a predaj.