1. YouTube začal testovať vertikálne zobrazovanie reklám, čiže na mobile sa vám reálne stane, že už ho nebudete musieť otáčať na šírku, čo môže byť niekedy praktické. Viac o tejto novinke nájdete na
https://www.socialmediatoday.com/news/youtube-adds-vertical-video-ad-options-moving-with-usage-trends/532325/.
2. O pár mesiacov by podľa
Search Engine Journal mala prísť novinka v podobe Responsive Display Ads, ktorá by mala plynule nahradiť dnešné Responzívne reklamy v obsahovej sieti. Po novom bude možné pridať až 15 rôznych obrázkov, 5 nadpisov a 5 popisov, ktoré bude Google testovať a podľa výsledkov potom zobrazovať tie výkonnejšie.
3. YouTube podľa webu
The Verge testuje a pomaly dáva do obehu 20-sekundové nepreskočiteľné reklamy. Bude si ich podľa dostupných informácií môcť nastaviť zatiaľ len daný Youtuber v Youtube nastavení, nie teda priamo v Google Ads. Tak či onak, črtá sa tým pádom opäť ďalšia zaujímavá možnosť propagácie. Či však bude užívateľmi prijatá kladne, to ukážu až najbližšie týždne.
4. Ďalšia zmena nastáva u typov zhôd kľúčových slov, presnejšie u presnej zhody. Príbuzné varianty začnú zahŕňať príbuzné variácie, ktoré by mali mať rovnaký význam, ako naše kľúčové slovo. Prvotné testy mali ukázať, že výsledky sa o niekoľko pár percent zlepšili, takže by malo ísť o ďalší pozitívny posun v tejto oblasti. Či to bude však vždy relevantné vo všetkých jazykoch, je otázne a zaujíma asi všetkých PPC-čkarov. Ďalšie info na
https://support.google.com/google-ads/answer/9131274 .
5. Search Engine Land prichádza s novinkou ohľadne reportov pre
DSA kampane – Dynamic Search Ads. Umožňujú prezeranie štatistík s jednotlivými landing pages (vstupnými stránkami), takže budete vedieť, ktorá je ako výkonná a podľa toho nastavovať kampane. Daný report je možné v SVK verzii Google Ads nájsť v DSA na úrovni kampane, v „Dynamické zacielenia reklamy“ --> „Hľadané výrazy“ a vpravo hore je možné si vľavo pri možnostiach filtrovania a pod. prekliknúť na „Vstupná stránka“.