Milujem obchod a nechcela by som robiť nič iné. Aj s pocitom, keď máte pred stretnutím zovretý žalúdok a netušíte, kto bude na druhej strane. Milujem, keď prídete na stretnutie a už nemáte stres, lebo ste vo svojom živle. Kým som sa k tomu dopracovala, bola to náročná cesta, plná výziev, chýb a prekážok. Teraz je to už omnoho ľahšie, lebo časom si obchodník vybuduje svoju sieť, svoje väzby a spolupráce.
Začiatky sú ťažké
Toto platí dvojnásobne pri začínajúcom obchodníkovi, ktorý ešte nemá vybudované väzby. Začiatky sľubnej obchodníckej kariéry sa vždy začínajú pri nenávidených cold calloch (tzv. studené telefonáty), kedy telefonujete potenciálnym zákazníkom.
Cold cally sú ako fitko
Začínajúci obchodník si musí na telefonáty zvyknúť. Každý deň by mal telefonovať minimálne 20-30 kontaktom. Dôležitá je pravidelnosť a každodenná konzistentnosť.
Úspešnosť telefonátov
Pri telefonátoch sa počíta s 10 % úspešnosťou, čo znamená, že potrebujete zavolať 10 ľuďom, aby ste si dohodli 1 stretnutie. Zároveň pri predaji platí 20% úspešnosť. To znamená, že z 10 stretnutí, dve povedú k predaju.
Počítajte s odmietnutím
Obchodník zažíva denne množstvo odmietnutí, ale odmena je sladká. Dobrý obchodník býva jedným z najlepšie platených ľudí vo firme. Ak je veľmi šikovný, dokonca má lepšie odmeny ako majitelia.
Sebavedomie je základ úspechu
Cesta je náročná, plná prekážok. Obchodník počuje desaťkrát nie na jedno áno. Aby toto dokázal človek zvládnuť taký stres, musí makať na svojom sebavedomí, udržiavať sa vo fyzickej a psychickej kondícii. Je dôležité si uvedomiť, že zákazníci neodmietajú Vás, ale Vaše služby. Čo je však hlavné - musíte zistiť, na čo Vám zákazníci reagujú.
Kvalita je základ
Dobrý obchodník musí veriť kvalite služieb alebo produktov, ktoré predáva. Musí veriť, že služby alebo produkty zlepšia život volaného. Musí byť hrdí na svoju prácu. Dobrý obchodník nepredáva len v pracovnej dobe.
Čím viac chýb, tým lepšie
Každý začínajúci obchodník potrebuje spraviť množstvo chýb. Je žiadané spraviť ich čo najskôr. Čím rýchlejšie sa z chýb poučí, tým rýchlejšie sa dostaví úspech.
Nehodnoťte svoje výsledky
Počas telefonovania viete ovplyvniť len to, či číslo zákazníka vytočíte. Všetko ostatné je vecou náhody a neviete to ovplyvniť. Nehodnoťte svoje výsledky, sústreďte sa len na vykonanie telefonátu. Vždy končite buď úspešným telefonátom alebo obtelefonovaním celej databázy.
Základ je mať dopredu pripravenú databázu a len sa sústrediť na telefonovanie.
Nezahadzujte potenciálne kontakty
Ak volaný nesúhlasí so schôdzkou, je to preto, že Vás nepozná a má strach zo záväzku a straty svojho času. Ak nechcete prísť pri 90% volaní o leady, môžete im ponúknuť, že im pošlete zaujímavú informácie alebo článok na e-mail. Až päť z desiatich ľudí Vám dá súhlas a postupne s nimi môžete opätovne nadviazať kontakt.
Call script recitujte o polnoci
Každý úspešný obchodník má napísaný svoj call script. Aby ste nepôsobili strojene, musíte obsah svojho callscriptu poznať naspamäť.
Cesta obchodníka je náročná, ale pomôže zoceliť Vašu osobnosť tak, ako nič iné. Denne Vás núti hýbať sa mimo komfortnej zóny, učí Vás prijímať spätnú väzbu a trpezlivo sa približovať ku svojim snom.