Zatvoriť

SEO optimalizácia

Správne nastavené SEO spolu s kvalitným contentom vás dostanú na vysoké pozície vo vyhľadávačoch.

seo-optimalizacia
seo-optimalizacia

Viac o službe

SEO je optimalizácia stránky pre vyhľadávače, ktoré vás na základe SEO parametrov umiestňujú na konkrétnu pozíciu vo vyhľadávaní. Súčasťou SEO je balíček, ktorý obsahuje mapu kľúčových slov, analýzu URL adries, tvorbu obsahu, štruktúru celej stránky obohatenú kľúčovými slovami či vyplnenie jednotlivých atribútov na stránke, ktoré sú zohľadňované vyhľadávačmi.

KONTAKTUJTE NÁS
seo-optimalizacia

Čo vám to prinesie

Správne nastavené SEO spolu s kvalitným contentom na stránke a dobre napísané články vás dostanú na vysoké pozície vo vyhľadávačoch. Získate tým väčšiu šancu osloviť potenciálnych klientov než vaša konkurencia.

ANALÝZA ZDARMA

Ako pracujeme?

Pri tvorbe SEO si dôkladne preštudujeme špecifiká každého klienta, aby sme ho dokonale pochopili a mohli pripraviť presnú optimalizáciu webových stránok. Následne zanalyzujeme stránku zákazníka od hlavy až po päty.

01
BRIEFING

Na úvod sa vás budeme veľa pýtať, aby sme získali presnú predstavu o vašom biznise

02
REALIZÁCIA

Po získaní vašej predstavy zoptimalizujeme váš web

03
FEEDBACK

Pri realizácii ďalších krokov budete vždy informovaní a váš feedback zapracujeme

Prečo práve my?

Sme dôkladní a každému klientovi venujeme mimoriadnu pozornosť, ktorú pretavíme do úspešného výsledku. Naša agentúra má bohaté skúsenosti v online marketingu a klienti aj vďaka nám dosahujú vynikajúce výsledky vo všetkých zvolených SEO parametroch.

KONTAKTUJTE NÁS

SEO optimalizácia – Najčastejšie kladené otázky

 

SEO (Search Engine Optimization) je kľúčovou súčasťou vášho digitálneho marketingu. Ako spoločnosť, ktorá spravuje online kampane pre rôznych klientov, dostávame množstvo otázok ako zlepšiť postavenie firiem v online priestore. Najčastejšie kladené otázky o SEO  sa pokúsime teraz zodpovedať.

Na začiatok si predstavme základné výrazy, o ktoré sa pri odpovediach na vaše najčastejšie kladené otázky budeme opierať.

  • Vyhľadávací dopyt je text, ktorý používateľ zadá do vyhľadávacieho poľa.
  • Algoritmy sú komplexné matematické vzorce a programy, ktoré určujú poradie a relevantnosť výsledkov.
  • Rankovanie je proces hodnotenia a usporiadania výsledkov na základe ich relevantnosti a kvality.
  • SERP (Search Engine Results Page) je stránka s výsledkami vyhľadávania, ktorá zobrazuje relevantné odkazy, reklamy a ďalšie typy výsledkov
  1. Čo znamená skratka SEO?

SEO je skratka pre Search Engine Optimization. Doslovne preložené to znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Môžete to vnímať ako proces zlepšovania kvantity a tiež kvality návštevnosti vašej webovej stránky prostredníctvom organických výsledkov vo vyhľadávačoch.

 

  1. Prečo je SEO dôležité?

SEO je dôležité, pretože vám pomáha zvýšiť viditeľnosť vašej webovej stránky. Znamená to, že na váš web prichádza viac návštevníkov a teda viac potenciálnych zákazníkov. Takto sa môže  zvýšiť tzv. konverzia. Úspešná konverzia v online marketingu a e-commerce znamená, že návštevník vašej webovej stránky alebo profilu na sociálnej sieti vykoná požadovanú akciu. Môže ňou byť napríklad

  • nákup,
  • registrácia na newsletter,
  • vyplnenie formulára alebo
  • stiahnutie aplikácie.

Miera konverzie (conversion rate) je teda percento návštevníkov, ktorí urobia to, na čo ste svoju kampaň realizovali.

Kvalitná SEO stratégia môže tiež zlepšiť dôveryhodnosť a pomôcť návštevníkom lepšie sa orientovať na vašom webe. Pozitívne skúsenosti a príjemný „pobyt“ zákazníkov na vašej stránke zvýšia šancu na to, že zákazník sa k vám vráti, prípadne vás odporučí svojim priateľom.

  1. Ako fungujú vyhľadávače?

Vyhľadávače ako napríklad Google používajú algoritmy na indexovanie a hodnotenie webových stránok. Tieto algoritmy zohľadňujú množstvo faktorov. Dokážu hodnotiť kvalitu obsahu, relevantnosť kľúčových slov, spätné odkazy ale aj technické aspekty webovej stránky. SEO optimalizácia musí preto zohľadniť všetky tieto mechanizmy.

 

  • Crawling (Prehľadávanie) – Google používa automatizované programy, ktoré sa nazývajú „crawlers“ alebo „spiders“ (napr. Googlebot), na prehľadávanie webu. Tieto programy navštevujú webové stránky, sledujú odkazy na týchto stránkach a zbierajú informácie o ich obsahu.

 

  • Indexing (Indexovanie) – Informácie zozbierané počas prehľadávania webov sú uložené a usporiadané v obrovských databázach nazývaných indexy. Indexovanie zahŕňa analýzu obsahu webových stránok, ich štruktúru, text, obrázky a ďalšie údaje. Tieto informácie sú potom indexované. Znamená to, že sú zoradené a uložené tak, aby boli rýchlo prístupné pri vyhľadávaní.

 

  • Ranking (Hodnotenie) – Keď používateľ zadá dopyt do vyhľadávača, Google použije rôzne algoritmy na určenie, ktoré stránky sú najrelevantnejšie pre daný dopyt. Algoritmy hodnotia stránky. Podľa toho, ktorá stránka sa zhoduje s vašim hľadaním najviac. Následne vidíte výsledky zobrazené od najvyhovujúcejších až po tie, ktoré sa s vyhľadávaním zhodujú menej.

 

  • Serving (Zobrazovanie výsledkov) – Výsledky vyhľadávania sú následne zobrazené, „naservírované“, používateľovi v poradí podľa ich hodnotenia. Google sa snaží poskytovať najrelevantnejšie a najkvalitnejšie výsledky na základe používateľského dopytu. Výsledky môžete vidieť v rôznych formátoch, ako sú textové odkazy, obrázky, videá, mapy alebo úryvky (tzv. snippets).

 

  • Personalizácia a lokalizácia – Google tiež berie do úvahy personalizáciu a lokalizáciu výsledkov. To znamená, že výsledky môžu byť prispôsobené na základe používateľovej histórie vyhľadávania, polohy a iných osobných preferencií. Aj pri tomto triedení je dôležité to, aby ste dostali čo najrelevantnejšie výsledky pre svoje hľadanie.

 

  1. Čo sú kľúčové slová a prečo sú dôležité?

Kľúčové slová sú slová alebo frázy, ktoré ľudia zadávajú do vyhľadávačov, keď hľadajú informácie. Správne zvolené kľúčové slová môžu zvýšiť šancu, že vaša webová stránka bude zobrazená vo výsledkoch vyhľadávania. SEO optimalizácia vám dokáže pomôcť v pomerne krátkom čase získať relevantných návštevníkov či zákazníkov.

 

  1. Ako môžete najlepšie vybrať kľúčové slová?
  • V prvom rade je dôležité poznať kľúčové slová, ktoré sú najviac relevantné pre váš portál, webovú stránku alebo e-shop.
  • Využiť môžete aj rôzne nástroje na analýzu a výber kľúčových slov (napr. Google Keyword Planner).
  • Nezabudnite sa sústrediť aj na dlhé kľúčové frázy – long-tail keywords, ktoré majú menšiu konkurenciu.

 

  1. Ako môžem zlepšiť svoju pozíciu vo vyhľadávačoch?

Aby sa váš web dostal na popredné miesta vo vyhľadávačoch musíte urobiť niekoľko krokov, ktoré súvisia s textom, technickou úpravou a aktívnou prácou na vašej webstránke. Mali by ste:

  • Vytvárať kvalitný a relevantný obsah, ktorý súvisí s tým, čo váš web ponúka.
  • Optimalizovať technické aspekty vašej webovej stránky (napr. rýchlosť načítania, mobilná optimalizácia).
  • Získať kvalitné spätné odkazy z dôveryhodných stránok.
  • Pravidelne aktualizovať obsah podľa pravidiel SEO a sledovať vývoj v SEO praktikách.

 

  1. Ako dlho trvá, kým uvidím výsledky SEO?

Pripravte sa na množstvo pravidelnej práce a ozbrojte sa trpezlivosťou. SEO optimalizácia je dlhodobý proces a výsledky sa môžu líšiť v závislosti od toho, akú veľkú konkurenciu majú vaše kľúčové slová a aká kvalitná a prepracovaná je vaša SEO stratégia.

Vo všeobecnosti môžete očakávať viditeľné výsledky za 3 až 6 mesiacov. Aj keď sa vám táto doba môže zdá dlhá, práca na SEO nekončí ani vtedy. Svoju webovú stránku musíte dopĺňať a rozvíjať neustále. Naša agentúra spolupracuje s rôznymi klientmi a výsledky dosiahnuté vďaka optimalizácii ich vždy potešia.

 

  1. Čo sú spätné odkazy a prečo sú dôležité?

Spätné odkazy sú odkazy z iných webových stránok, ktoré návštevníka/zákazníka privedú na vašu stránku. Sú dôležité, pretože vyhľadávače ich považujú za indikátor dôveryhodnosti a relevancie vašej stránky. Kvalitné spätné odkazy môžu výrazne zlepšiť vaše SEO hodnotenie.

 

  1. Aký je rozdiel medzi on-page a off-page SEO?
  • On-page SEO sa týka optimalizácie prvkov na vašej webovej stránke, ako sú obsah, meta tagy, URL štruktúra, obrázky a technické nastavenia.
  • Off-page SEO zahŕňa aktivity mimo vašej webovej stránky, ako je získavanie spätných odkazov, sociálne signály a online PR.

 

  1. Ako často by som mal aktualizovať svoj obsah?

Pravidelná aktualizácia obsahu je extrémne dôležitá pre udržanie relevancie a zlepšenie SEO. Ideálne je pridávať nový obsah alebo aktualizovať existujúci obsah aspoň raz mesačne.

Dôležitá je pravidelnosť aktualizácií. Nové blogové príspevky a články pridávajte pravidelne, napríklad týždenne prípadne mesačne. Pravidelné aktualizácie pomáhajú udržiavať záujem vašich čitateľov a signalizujú vyhľadávačom, že stránka je aktívna. Statický obsah, ako sú stránky O nás, Služby, Kontakty, Obchodné podmienky, nemusíte aktualizovať často, keďže informácie na nich sa nezvyknú meniť. Je ale dôležité, aby ste ich skontrolovali aspoň raz za štvrťrok. Takto sa uistíte, že informácie sú aktuálne a relevantné.

  1. Kvalita alebo kvantita?

V rámci SEO optimalizácie sa zamerajte hlavne na kvalitu aktualizácií, nie iba na ich frekvenciu či množstvo obsahu, ktorý vytvárate. Vyhľadávače hodnotia relevantný a kvalitný obsah lepšie ako obsah, ktorý je síce aktualizovaný veľmi často, ale má nízku hodnotu pre používateľov.

Pravidelne analyzujte, ktoré stránky a články prinášajú najväčšiu návštevnosť a interakcie a zamerajte sa na ich pravidelnú aktualizáciu a doplňovanie. Môžete tiež používať nástroje ako Google Analytics a Search Console na identifikáciu menej zaujímavého obsahu, ktorý by ste mohli vylepšiť.

Ak váš obsah závisí od sezónnych alebo aktuálnych trendov, mali by ste ho aktualizovať podľa týchto zmien. Napríklad, ak vediete e-commerce stránku, aktualizujte obsah na základe sezónnych akcií a ponúk. Ak máte vianočný sortiment alebo ponúkate služby, ktoré sa využívajú v konkrétnom období, nezabudnite tomu prispôsobiť aj obsah vášho webu a každoročne ho obnoviť a doplniť o novinky.

Pravidelne kontrolujte a optimalizujte meta tagy, tituly a popisy, aby ste zaistili, že sú stále relevantné. Nezabudnite ani na interné odkazy, aby ste sa uistili, že všetky odkazy fungujú správne a sú relevantné pre váš obsah.

 

Snažte sa počúvať aj svojich návštevníkov, klientov či zákazníkov. Ak často dostávate otázky, ktoré sa týkajú konkrétneho obsahu, aktualizujte ho. Stať sa môže aj to, že sa vaši návštevníci dopytujú na informácie, ktoré sú už na webe zverejnené. Vtedy môžete zvážiť zvýraznenie týchto informácií, pridať ich do slideru alebo bannerov.

 

Odporúčané frekvencie aktualizácií:

  • Blog: 1-2 krát týždenne
  • Novinky a aktuality: 1-2 krát mesačne
  • Statické stránky: 3-6 mesiacov
  • Technické SEO aktualizácie: mesačne alebo pri zistení problémov

 

Potrebujete optimalizovať váš web podľa zásad SEO alebo chcete využiť naše ďalšie služby digitálneho marketingu? Kontaktujte nás a my váš biznis posunieme na popredné miesta.

 

Táto stránka používa cookies

Súbory cookie používame na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránok, na poskytovanie funkcií sociálnych médií a na vylepšenie a prispôsobenie obsahu a reklám. Viac o cookies